Dags för barnsjukdomarma då...

Startat av virtual1, 21 januari 2025, 09:17:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Såg i lokala Facebook-gruppen att åtta stycken nya MAN stod stilla vid Huddinge station nu 8.45, själv såg jag två stycken som hade problem på häradsvägen vid 8-snårwt med... - varför just idag och inte igår eller i förrgår? Och varför har inte Keolis I Lunda/Råstq problem då de kör med samma busstyp?

homer

Nobina var väl 100 miljoner billigare än Keolis så felet ligger nog inte hos bussmodellen... någonting måste man väl spara på antar jag...

virtual1

...utbildning av förarna eller vad?

Walter

Citat från: homer skrivet 21 januari 2025, 20:49:04 PMNobina var väl 100 miljoner billigare än Keolis så felet ligger nog inte hos bussmodellen... någonting måste man väl spara på antar jag...

Det är knappast en besparing att behöva ställa turer. Det kostar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Fast det menades väl att om man lägger låga bud, måste man spara pengar. Och då kan man snåla in på saker när man specar och beställer fordon. Vilket ganska ofta påverkar driften.

Walter

Jo jag förstod det men min poäng var att om man är för dumsnål i specen av fordonen så kostar det bland annat via vite för inställda turer i längden
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ola Å

En av anledningarna till krånglet är nog att i Lunda/Råsta  byttes inte 50 bussar till el över en natt, samtidigt som förarna knappt ens sett busstypen innan de fick hämta ut den för första gången

Måste ju ändå säga den jag provade att var väldigt skön att köra.

Kvarne

Att man ser uppställda elbussar kors å tvärs beror dels på mycket bristande utbildning och dels på att trafikledningen inte svarar förarna när bussarna ger upp och därmed när förarnas tid är över -Ja då lämnar de bara bussarna eftersom de inte får hjälp.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep