Citat från: Nico skrivet 24 januari 2025, 12:59:34 PMFast lite har ju hänt sedan 1980-talet och OTIS har generellt sett ett bra rykte. Att det blev problem med rulltrapporna för Citybanan ska enligt vissa källor mera ha berott på att Trafikverket specade rulltrapporna för inomhusbruk. I sak kanske korrekt, men när det är smutsigt och slaskigt och folk drar in diverse grus mm. med skorna (alltså speciellt vintertid), så var inte rulltrapporna anpassade för det... med kraftigt ökat slitage och driftstopp som följd.
Citat från: Bältes-Assar skrivet 21 januari 2025, 13:58:13 PMOm man tittar där idag så finns alla dom fyra växlarna kvar nu också, fast det är inte nåt kryss mellan dom längre, utan först kommer ena paret och sen det andra paret. Det är likadant ombyggt med det andra krysset längre bort till vänster.
Hittade en bild som det står att den är från 1955 i spårvägsmuseéts samling där man kan se att det fortfarande var två kryss:
https://digitaltmuseum.se/0210114659790/flyttning-av-manovertavla-stallverk-johanneshov