Swebus 0029, 0031 och 0067

Startat av virtual1, 24 juni 2009, 22:17:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

kunde idag beskådas på Volvo Bus Center i Huddinge 8-)




HB

Citat från: virtual1 skrivet 24 juni 2009, 22:17:24 PM
kunde idag beskådas på Volvo Bus Center i Huddinge 8-)


Fina bilder. Börjar dra ihop sig för leverans. /Henrik/

virtual1

Citat från: HB skrivet 24 juni 2009, 22:35:21 PM
Fina bilder. Börjar dra ihop sig för leverans. /Henrik/

Tack! - nån som vet vad Agnesber(g?) är för plats förresten som syns på alla nyleveranser?!

HB

Citat från: virtual1 skrivet 24 juni 2009, 22:37:17 PM
Tack! - nån som vet vad Agnesber(g?) är för plats förresten som syns på alla nyleveranser?!

Ligger i Göteborg. Linje 72 vänder där ibland (Agnesberg stn). Kanske även andra linjer.

ch

Linje 403 och 404 stannar också i Agnesberg.

ch

http://sv.wikipedia.org/wiki/Agnesberg

Agnesberg har varit en egen tätort. Det kände jag inte till....

Fredde

Trevligt trevligt :)

Hittills har 6 boggivagnar landat i Björknäs, dock är det ännu endast en som har fått utrustning monterad.


MrX

Fyra ledvagnar har landat i Tyresö, 0080-84. Ingen har all utrustning ännu men det kommer monteras under veckorna som kommer. Från 1:a Juli kommer de kunna beskådas i trafik (jag tycker det låter ganska optimistiskt när de saknar BussPC, Accessmaskin och övervakningskameror).

Sen kan jag rapportera om en stor förflyttning av bussar till Katrineholm. 4304-4310 kommer flyttas imorgon, framtida öde är osäkert men enligt trafikledaren vill Busslink ha dem. Varför visste han inte. Kanske behövs de till någon ersättningstrafik?

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 24 juni 2009, 22:17:24 PM
kunde idag beskådas på Volvo Bus Center i Huddinge 8-)



VAd var reg nr på 0029 och 0031?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Nupski

Agnesberg är även sista vilan för bussarna i Göteborgs området  ;D. Många gmala trotjänare har gått genom tuggen på Agnesberg så undrar om det inte är lite humor med i skyltningen.

Fredde

Var ute med 0061 igår en runda, en mycket trevlig körupplevelse med mjuka växlingar :)