Rött som nyss blev blått...

Startat av virtual1, 05 juni 2009, 22:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 juni 2009, 21:26:42 PM
Jag tycker Citaro är snygga bussar :)

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 juni 2009, 22:17:58 PM
Hade gärna bytt ut alla trista Omni i Sverige mot Citaro

Visst, men för vissa skribenter här är det hur de är att köra som räknas mest, dvs arbetsmiljön. Därför skulle inte jag vilja byta ut en enda OmniLink mot Citaro.

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 06 juni 2009, 23:43:43 PM
Visst, men för vissa skribenter här är det hur de är att köra som räknas mest, dvs arbetsmiljön. Därför skulle inte jag vilja byta ut en enda OmniLink mot Citaro.

När har du kört Citaro? =)

HB

Citat från: virtual1 skrivet 06 juni 2009, 23:46:50 PM
När har du kört Citaro? =)

Det gick två vikariebussar i Umeå i höstas. /Henrik/

virtual1

Citat från: HB skrivet 06 juni 2009, 23:55:16 PM
Det gick två vikariebussar i Umeå i höstas. /Henrik/

Ja visst ja, 547X - de hade jag glömt bort...

CS

Citat från: virtual1 skrivet 07 juni 2009, 00:00:49 AM
Ja visst ja, 547X - de hade jag glömt bort...

Och just citarolederna i 54XX är inte mycket till buss att hurra för. Ofta väldigt stötiga och du kan ju totalt glömma att ens försöka göra en mjuk inbromsning, retardern rycker fruktansvärt. Dessutom är det väldigt slitna bussar invändigt som utvändigt, med leder som mer eller mindre gett upp och dörrar som ständigt krånglar.

Har också alltid tyckt att Citaro var ett trevlig inslag, men just dessa bussarna får i alla fall underkänt på dom flesta punkterna, och mycket av det påverkar komforten så det tror jag nog passagerare är beredda att hålla med om.

Bussmicke

Citat från: CS skrivet 07 juni 2009, 00:46:24 AM
Och just citarolederna i 54XX är inte mycket till buss att hurra för. Ofta väldigt stötiga och du kan ju totalt glömma att ens försöka göra en mjuk inbromsning, retardern rycker fruktansvärt. Dessutom är det väldigt slitna bussar invändigt som utvändigt, med leder som mer eller mindre gett upp och dörrar som ständigt krånglar.

Går det att slita ut en buss på blott 7 år?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JAB

Citat från: CS skrivet 07 juni 2009, 00:46:24 AM
Och just citarolederna i 54XX är inte mycket till buss att hurra för. Ofta väldigt stötiga och du kan ju totalt glömma att ens försöka göra en mjuk inbromsning, retardern rycker fruktansvärt. Dessutom är det väldigt slitna bussar invändigt som utvändigt, med leder som mer eller mindre gett upp och dörrar som ständigt krånglar.

Har också alltid tyckt att Citaro var ett trevlig inslag, men just dessa bussarna får i alla fall underkänt på dom flesta punkterna, och mycket av det påverkar komforten så det tror jag nog passagerare är beredda att hålla med om.

Undrar varför Citarolederna är så mycket komfortablare att åka med i London än i Stockholm ?

virtual1

Citat från: JAB skrivet 07 juni 2009, 09:13:53 AM
Undrar varför Citarolederna är så mycket komfortablare att åka med i London än i Stockholm ?


Nyare årsmodell med saker som blivit förbättrat sen den första generationen?!