Swebus 4466 - nån som har bild? + fråga om skolbussar Gävle

Startat av virtual1, 12 april 2009, 22:56:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Blev lite nyfiken på den här bussen, sitter o redigerar lite Gävlebilder från förra året då jag lyckades få 4467+4468 på minneskortet, men 4466 visste jag inet ens att den rullar i Gävle förrän nu, hade av nån anledning antecknat det numret som saknat hos Swebus med, fordonsregistret anger bussen som 'Vit', o jag har inet sett nån bild på den här elle rpå nån busshemsida heller, nån som har nån att visa? Och är den precis som 4467+4468 ämnade för skoltrafik? Om så, när/var kan man lättast spotta den (+4467 som jag bara fick en usel bild på)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

4466 finns i Sandviken och 4467 & 4468 finns i Gävle.
Används som skolbussar. Ibland har det hänt att 4468 fått rycka
in på någon linje  då pga. vagnbrist.

Mvh Peter Ö

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 13 april 2009, 08:06:49 AM








Haha, där var mannen med svar på tal =) - tack för bilderna! - o tack Peter, men om 4466 är stationerad i Sandviken numer, kvarstår fortfarande frågan - hur/när kan man lättast se bussen in action? (o även 4467 för den delen)

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

AO

Någon som vet om de (4466-4468) blir kvar efter trafikstarten i juni? Och vilka vann upphandlingen av skoltrafiken? Blev det Swebus? Om man varken tillåter höggolv i Gästrikland efter trafikstarten i sommar och Swebus dessutom förlorade skoltjutsarna så är det inte långt kvar innan de försvinner från Gävle/Sandviken.

virtual1

Citat från: AO skrivet 13 april 2009, 17:02:43 PM
Någon som vet om de (4466-4468) blir kvar efter trafikstarten i juni? Och vilka vann upphandlingen av skoltrafiken? Blev det Swebus? Om man varken tillåter höggolv i Gästrikland efter trafikstarten i sommar och Swebus dessutom förlorade skoltjutsarna så är det inte långt kvar innan de försvinner från Gävle/Sandviken.

Fast trafikstart blev väl inte i juni utan i Oktober tidigast, eller hur var det?

AO

Citat från: virtual1 skrivet 13 april 2009, 17:22:04 PM
Fast trafikstart blev väl inte i juni utan i Oktober tidigast, eller hur var det?

Trafikstart för Gästrikland är 14 juni, vet inte hur det är med skolskjutsen men den bör det väl vara trafikstart av i samband med skolstarten i augusti.