De flesta övertaliga...

Startat av virtual1, 09 mars 2009, 22:55:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...Swebusvagnarna från Märsta o Ekerö kudne idag beskådas på Busmarket, inga bilder dock - kändes trist att plåta dem där då jag sen tidigare har betydligt roligare bilder på dem...

Svemicke

Citat från: virtual1 skrivet 09 mars 2009, 22:55:39 PM
...Swebusvagnarna från Märsta o Ekerö kudne idag beskådas på Busmarket, inga bilder dock - kändes trist att plåta dem där då jag sen tidigare har betydligt roligare bilder på dem...
Ja, SL har väl högst ålderskrav i Sverige, så de går väl inte att omplacera?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

homer

Citat från: Svemicke skrivet 09 mars 2009, 23:29:53 PM
Ja, SL har väl högst ålderskrav i Sverige, så de går väl inte att omplacera?
Dalatrafik har väl inga ålderskrav överhuvudtaget utan har andra miljökrav

Svemicke

Citat från: homer skrivet 09 mars 2009, 23:40:01 PM
Dalatrafik har väl inga ålderskrav överhuvudtaget utan har andra miljökrav
Då blir det väl indirekt ålderskrav också?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

AO

Citat från: Svemicke skrivet 09 mars 2009, 23:45:47 PM
Då blir det väl indirekt ålderskrav också?

Motorerna kan bytas ut och miljökrav kan därför klaras ändå. I Gästrikland gör Swebus det med ett flertal vagnar för att de ska klara de nya kraven utan att behöva byta fordon.

Sandra

Citat från: virtual1 skrivet 09 mars 2009, 22:55:39 PM
...Swebusvagnarna från Märsta o Ekerö kudne idag beskådas på Busmarket, inga bilder dock - kändes trist att plåta dem där då jag sen tidigare har betydligt roligare bilder på dem...

Sågs 4244 till?

Wetjo

#6
Citat från: homer skrivet 09 mars 2009, 23:40:01 PM
Dalatrafik har väl inga ålderskrav överhuvudtaget utan har andra miljökrav

Dalatrafik har 14 år som gräns, förutom miljökraven... Det innebär att under år 2010 försvinner 4063 från Borlänge.

Jan

Citat från: Wetjo skrivet 10 mars 2009, 20:51:11 PM
Dalatrafik har 14 år som gräns, förutom miljökraven... Det innebär att under år 2010 försvinner 4063 från Borlänge.

Rullar den godsbussen mycket?
I branschen 37 år

Wetjo

Citat från: Jan skrivet 10 mars 2009, 21:33:18 PM
Rullar den godsbussen mycket?

Nja, nu när vi fått 2114 från Avesta, går den på ett delat omlopp till Avesta på linje 5. En behaglig pensionärstillvaro för en 13 år gammal buss. Vi får se vad Dalatrafik hittar med omloppen till sommaren o hösten...

Svemicke

Citat från: AO skrivet 10 mars 2009, 17:15:32 PM
Motorerna kan bytas ut och miljökrav kan därför klaras ändå. I Gästrikland gör Swebus det med ett flertal vagnar för att de ska klara de nya kraven utan att behöva byta fordon.
Blir detta billigare?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Wetjo

Citat från: Svemicke skrivet 11 mars 2009, 00:46:33 AM
Blir detta billigare?

Beror väl på hur gammal bussen är och vilket skick den är i.