F.d. Polarbuss 48/Connex-Veolia 1048 idag =)

Startat av virtual1, 23 februari 2009, 22:04:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Att ingen fotat denna tidigare o visat???? - nåväl, här är den gamla Ume-bon som säkert trivs utmärkt i det snöiga landskap som heter Dalarna just nu =)




O på tal om inget så har Clas Ohlson bytt designprogram både som logga o inredning! =)


Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 23 februari 2009, 22:04:31 PM
O på tal om inget så har Clas Ohlson bytt designprogram både som logga o inredning! =)

Äntligen kom den på bild.
På tal om inredning. Har 6932 fortfarande kvar Umeinredningen med Ultralogga på nackstöden och allt?

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 24 februari 2009, 04:18:11 AM
Äntligen kom den på bild.
På tal om inredning. Har 6932 fortfarande kvar Umeinredningen med Ultralogga på nackstöden och allt?

Jo, det verkade så, var IAF röda stolar! - F.ö. kan man undra hur det kommer sig att bussen får ha kvar Swebusloggan på sidan? - var det tänkt att denna skulle
rulla kvar i Umeå trots allt från första början?

bussgrabben

Men så trevligt! Denna har jag väntat på att få på bild. Tack så mycket!

Det ser ut som att de bruna (eller vad kallar man färgen?) nackstöden är kvar så Ultra-loggan lär vara där.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 23 februari 2009, 22:04:31 PM
Att ingen fotat denna tidigare o visat????

Jo jag har. Du vet väl den skall se ut så här...

;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: bussgrabben skrivet 24 februari 2009, 16:42:30 PM
Men så trevligt! Denna har jag väntat på att få på bild. Tack så mycket!

Det ser ut som att de bruna (eller vad kallar man färgen?) nackstöden är kvar så Ultra-loggan lär vara där.

vassego båda =)

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 24 februari 2009, 18:55:06 PM


Åh fasen, den hann bli Swebusuppmärkt även i Umeå, kan inte varit många veckor den såg ut sådär?


Ersa

Och inredningen ska se ut så här:








Tyvärr inga läslampor och nattbelysning, men väl takmatta! ;)

bussgrabben

Det var bara omnicity(link)-vagnarna som fick dessa nackstöd va?

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina