Nya MÄN vid gårdagens utflykt!

Startat av virtual1, 27 januari 2009, 23:35:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Fyller väl på efter 7518 då =) - nu börjar det inte bli så många kvar som ska levereras...




Ronni Bjørn Svensson

Citat från: virtual1 skrivet 27 januari 2009, 23:35:02 PM
Fyller väl på efter 7518 då =) - nu börjar det inte bli så många kvar som ska levereras...



Hej
Bussens til venstre har den fået et regi-nr?
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

virtual1

Plåtade den sist, o då hade den det inte, brydde mig inte om att ta ett nytt foto nu, så jag vet inte!

sukkeri

Böijer man 1 MAN, flera  MÄN
Hur blir det i så fall med BMW? 1 BMW, flera ???

virtual1

Citat från: sukkeri skrivet 28 januari 2009, 21:24:19 PM
Böijer man 1 MAN, flera  MÄN
Hur blir det i så fall med BMW? 1 BMW, flera ???


Äh, det heter 1 MAN, flera MAN - men du missade nog lustigheten i det hela att MAN = Person av manligt kön på flertal språk = Män i plural!

sukkeri

Citat från: virtual1 skrivet 28 januari 2009, 21:26:25 PM
Äh, det heter 1 MAN, flera MAN - men du missade nog lustigheten i det hela att MAN = Person av manligt kön på flertal språk = Män i plural!

Men du uttalar ju MAN precis som du uttalar BMW, DKW, ATV osv mao du säger en bokstav åt gången.

virtual1

Citat från: sukkeri skrivet 28 januari 2009, 21:54:48 PM
Men du uttalar ju MAN precis som du uttalar BMW, DKW, ATV osv mao du säger en bokstav åt gången.

*suck*

Sundås

Citat från: sukkeri skrivet 28 januari 2009, 21:54:48 PM
Men du uttalar ju MAN precis som du uttalar BMW, DKW, ATV osv mao du säger en bokstav åt gången.

Gör man?

Det behöver du väl inte göra, jag hör ofta både och, det är ju mer uttals-vänligt att uttala som om det vore en "manlig individ". Det uttalet hör jag allra oftast. BMW, DKW, ATV kan man inte uttala som ord.. Inte uttalar du väl SAAB som en förkortning? ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

virtual1

Citat från: Sundås skrivet 28 januari 2009, 22:31:38 PM
Gör man?

Det behöver du väl inte göra, jag hör ofta både och, det är ju mer uttals-vänligt att uttala som om det vore en "manlig individ". Det uttalet hör jag allra oftast. BMW, DKW, ATV kan man inte uttala som ord.. Inte uttalar du väl SAAB som en förkortning? ;)

Knappast en DAB eller DAF heller va????

Sundås

Citat från: virtual1 skrivet 28 januari 2009, 22:33:59 PM
Knappast en DAB eller DAF heller va????

Som sagt. Uttals-vänliga förkortningar säger man ju gärna som ord och inte som förkortningar.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se