En bildgåta o bild tillägnad BM...

Startat av virtual1, 19 januari 2009, 20:54:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1



Kunde inte låta bli att tänka på BM idag då den här hållplatsen dök upp =) - f.ö. varnånstans är jag?

Yujin Zhang

Spotant tänker jag på Dalatrafik när jag ser klistermärket "Våra priser".

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 januari 2009, 20:59:32 PM
Semla ligger väl utanför Fagersta

:-) - bingo! - knappt halvvägs till Smedjebacken...

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 19 januari 2009, 20:54:35 PM


Kunde inte låta bli att tänka på BM idag då den här hållplatsen dök upp =) - f.ö. varnånstans är jag?


-ah HA ha HA
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 19 januari 2009, 23:06:51 PM
Ser ut som han reser i...



Stämde bra det =)



Helt sanslöst vad det snöade då för övrigt, såg ut som en vandrande snögubbe både där o i Smedjebacken...

Bussmicke

Smedjebacken har jag aldrig besökt.

Nästa projekt för dig får bli Norberg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik


virtual1

Citat från: Patrik skrivet 19 januari 2009, 23:24:18 PM
Den verkar vara populär på linje 37:

Tror att det är en av de få som har biljettmaskin för VL installerad!

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 19 januari 2009, 23:18:24 PM
Smedjebacken har jag aldrig besökt.

Nästa projekt för dig får bli Norberg.

Jodå, Norberg är inplanerat =) vet bara inte när jag kommer ha tid, men jag ska! - Smedjebacken var helt OK, men man behöver inte besöka skolan som Patrik gjorde, alla skollinjer passerar busstationen...

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 19 januari 2009, 23:28:04 PM
Jodå, Norberg är inplanerat =) vet bara inte när jag kommer ha tid, men jag ska! - Smedjebacken var helt OK, men man behöver inte besöka skolan som Patrik gjorde, alla skollinjer passerar busstationen...

Trevligt men besöker man skolan så får man fler Olika miljöer.
Antar (utan att ha studerat någon tiodtabell) att det finns flera avgångar från skolan så att man kan besöka både skola och busstation..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 19 januari 2009, 23:28:04 PM
Jodå, Norberg är inplanerat =) vet bara inte när jag kommer ha tid, men jag ska! - Smedjebacken var helt OK, men man behöver inte besöka skolan som Patrik gjorde, alla skollinjer passerar busstationen...

Det var ganska knepigt vid busstationen eftersom det var nerförsbacke och alla bussar stannade inte där och det var hyfsat mörkt den dagen så alla bilder hade blivit suddiga om jag hade stått vid busstationen och bussarna kört förbi. Vid skolan däremot så stannade alla bussar, dit kom ju även Söderbärke Trafiks skolbussar, fick du dom?

virtual1

Citat från: Patrik skrivet 19 januari 2009, 23:34:45 PM
Det var ganska knepigt vid busstationen eftersom det var nerförsbacke och alla bussar stannade inte där och det var hyfsat mörkt den dagen så alla bilder hade blivit suddiga om jag hade stått vid busstationen och bussarna kört förbi. Vid skolan däremot så stannade alla bussar, dit kom ju även Söderbärke Trafiks skolbussar, fick du dom?

Men var hade du tänkt o ställa dig vid busstationen? :-D - fanns ju en suverän hörna vid Vasagatan/vasatorget där man kunde ha översikt över alla håll där bussarna kom ifrån o lätt få dem i perfekta vinklar! Plåtade bara en skolbuss (tyvärr) o då faktiskt i Ludvika! - men ett flertal åkte förbi busstationen i Smedjebacken med!

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 19 januari 2009, 23:47:29 PM
Men var hade du tänkt o ställa dig vid busstationen? :-D - fanns ju en suverän hörna vid Vasagatan/vasatorget där man kunde ha översikt över alla håll där bussarna kom ifrån o lätt få dem i perfekta vinklar! Plåtade bara en skolbuss (tyvärr) o då faktiskt i Ludvika! - men ett flertal åkte förbi busstationen i Smedjebacken med!

Ja, jag stod vid Trädgårdsvägen eftersom det är därifrån bussarna kommer till busstationen eller kör ifrån busstationen.
Det fanns mer utrymme att stå där men som sagt, det gick fort i nerförsbacken.

Se t.ex. denna:

Tagen kl 15:49 (Exif är fel)
1/160sek
f/4
ISO 800

Bussmicke

Är exif en timme fel på alla dina bilder den dagen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.