En rekonditionerad Arriva

Startat av Cyklisten, 16 juli 2007, 06:02:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten



En Volvo B10BLE, Arriva 6538 på väg mot den nya Öresundsterminalen.

bjalle

De flesta är väl klara nu. Såg en himla massa rekonditonerade när jag var i Malmö i lördags

Oskar A

Ja, 6538 fotade jag vid mitt besök i Malmö i januari, som synes innan rekonditionering.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Jag tycker nästan att bussen ser lite mörkare ut som rekonditionerad. Kan det stämma eller har det bara blivit så på grund av ljuset? Sedan undrar jag om bussen har pilar som rekonditionerad? Jag ser inga på bilden
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 juli 2007, 21:25:23 PM
Jag tycker nästan att bussen ser lite mörkare ut som rekonditionerad. Kan det stämma eller har det bara blivit så på grund av ljuset? Sedan undrar jag om bussen har pilar som rekonditionerad? Jag ser inga på bilden

Av alla de omstylade varianterna jag plåtade så kände jag detsamma, de känns något mer mörkgröna än alla andra!

Cyklisten

De ser mörkare ut, men det är ju pga. att lacken hade bleknat genom åren 2000-2007 och nu är de helt nylackade. Pilar tillkommer senare, det är ju reklam som är viktigast ;)

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 16 juli 2007, 22:30:17 PM
De ser mörkare ut, men det är ju pga. att lacken hade bleknat genom åren 2000-2007 och nu är de helt nylackade. Pilar tillkommer senare, det är ju reklam som är viktigast ;)

Fast jämnför du nya MANbussarna och de rekonditionerade vill jag hävda att det är skillnad. Det verkar vara svårt att få till rätt färg antingen på lack eller pilar överhuvudtaget tex i Lund eller Landkronas trådbussar..  ::)
/Rickardo

Jens

Men nu har man väl slarvat - för det är väl inte medvetet som man tagit bort både Volvo-märket, Säffle-märket och Volvos grillrand vid omlackningen?

Jag såg en av Swebus Säffle-bussar i jönköping nyligen där man hade lackat skyltskåpet (bak) helt täckt i vitt - var det någon som glömde maskera ???

Walter

Citat från: Jens skrivet 17 juli 2007, 08:29:42 AM
Men nu har man väl slarvat - för det är väl inte medvetet som man tagit bort både Volvo-märket, Säffle-märket och Volvos grillrand vid omlackningen?



Det blir ju enklare=billigare om det inte sitter massa saker ivägen när man ska lacka!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!