Fråga: Lågentrékrav Tyresö

Startat av P.Ek, 12 december 2011, 16:25:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Citat från: Bussföraren skrivet 07 januari 2012, 02:15:13 AM
Du får nog uppdatera din lista :-)

Flertalet av de bussar du har med försvann under 2011, många redan i början på 2011.....
Citat från: D_E_B skrivet 07 januari 2012, 15:49:28 PM
Tycker också att listan var lite märklig, flertalet bussar har jag aldrig sett i Tyresö trots relativt intensiva besök där.

Hoppsan, behöver bättre uppdatering :) Listan är från tidigare tråd på Bussnack med Nobinas vagnar i Tyresö.

DEB

Citat från: MGA skrivet 07 januari 2012, 17:30:39 PM
5496 hade pendeltågs passning i Södertälje i dag.

5398,5399 samt 5862,5865,5866 finns numera i Södertälje för trafik på 748X.
5863 & 5864 skall ansluta till kompisarna inom kort.
///
MGA

Pendeltågspassning? Såvitt jag vet har inga pendeltåg utöver det vanliga ställts in på några sträckor, och Södertäljes ordinarie busslinjer har ju lågentrékrav sen över ett år tillbaka.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

P.Ek

Citat från: D_E_B skrivet 07 januari 2012, 21:25:31 PM
Pendeltågspassning? Såvitt jag vet har inga pendeltåg utöver det vanliga ställts in på några sträckor, och Södertäljes ordinarie busslinjer har ju lågentrékrav sen över ett år tillbaka.

Jag såg 5496 uppställd lite utanför Östertäljes bussterminal 29/12-11, fattade ingenting.

Joakim Wahlberg

Citat från: D_E_B skrivet 07 januari 2012, 21:25:31 PM
Pendeltågspassning? Såvitt jag vet har inga pendeltåg utöver det vanliga ställts in på några sträckor, och Södertäljes ordinarie busslinjer har ju lågentrékrav sen över ett år tillbaka.
Bussarna står där ifall något händer, så ska dem snabbt kunna sättas in i trafik. Var väldigt behövligt när sträckan ner till Centrum trafikerades, hände rätt ofta att det blev växelfel, tyvärr, och dessa sattes in då. Står väl ofta sådana bussar vid gamla hållplatsen Centralvägen vid Östertälje stn. Så har jag uppfattat det.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

DEB

Citat från: Joakim W skrivet 07 januari 2012, 22:48:15 PM
Bussarna står där ifall något händer, så ska dem snabbt kunna sättas in i trafik. Var väldigt behövligt när sträckan ner till Centrum trafikerades, hände rätt ofta att det blev växelfel, tyvärr, och dessa sattes in då. Står väl ofta sådana bussar vid gamla hållplatsen Centralvägen vid Östertälje stn. Så har jag uppfattat det.

Okej, tack för infon! Brukar de alltid stå där? 5496 saknas i min bildsamling, vore kul att få den på bild även om ej i trafik. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/