Två skolbussar på Öland.

Startat av Kristian, 11 september 2020, 21:02:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Åkte till Öland nu i veckan för att sköta om gården något, när jag var iväg till bygghandeln i Löttorp stod de fyra skollinjerna redo för avfärd vid Åkerboskolan. Fönsterkitt eller bussfoto...? Äsch, kittet står kvar även om en halvtimme!  ;) Valde att följa linje 533 och 534 som går söderut.

Bergkvarabuss 1567 rullar ut från Högby och ska strax svänga av 136:an vid Gaxa för att följa gamla landsvägen fram till Stenninge.

Linje 533 går däremot på 136:an en bra bit innan den svänger in till Trosnäs och Persnäs. Detta är Bergkvarabuss 1510 vid Nyby.

I Källa korsar nya och gamla landsvägen varandra, 534:an passerar här Wij alvar.

homer


DEB

Jag tycker att du fattade helt rätt beslut som jagade runt dessa istället, för då fick vi njuta av riktigt trevliga och fina bilder. :) Och förhoppningsvis fanns fönsterkittet kvar i butiken när bussjakten väl var över!
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Kristian

Tack ska ni ha! :)
Citat från: DEB skrivet 12 september 2020, 10:32:34 AM
Och förhoppningsvis fanns fönsterkittet kvar i butiken när bussjakten väl var över!
Haha, jo då, kittningen slapp jag inte undan.