Swebus 6774 -en nygammal fågel i Arvika

Startat av Marc, 15 juni 2007, 21:25:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc


Visst känns bussen igen?
Numera en Swebus-vagn med placering Koppom.

När vi ändå är inne på Arvika, godsaren 4579 brann i maskin igår morse. Reparation är ett "??" Arvika förlorar nu till sommaren sina omlopp till Karlstad. Karstad kommer att köra två vändor Karlstad-Arvika-(Charlottenberg), resten av trafiken dras in!

Bussmicke

Var ligger Koppom?
Kör vagnen Arvika-Koppom eller vad?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juni 2007, 21:27:52 PM
Var ligger Koppom?
Kör vagnen Arvika-Koppom eller vad?

Japp, detta är fd Helldins, sedan Värmlandstrafiks övertagna buss.
Den kör på linje 105 (Lässerud)-Koppom-Arvika två vändor om dagen.

virtual1

Citat från: Marc skrivet 15 juni 2007, 21:25:36 PM
När vi ändå är inne på Arvika, godsaren 4579 brann i maskin igår morse. Reparation är ett "??" Arvika förlorar nu till sommaren sina omlopp till Karlstad. Karstad kommer att köra två vändor Karlstad-Arvika-(Charlottenberg), resten av trafiken dras in!

Nu hänger jag inte med alls: Menar du att sommartabellen gör att de flesta linjer inte körs av Swebus Arvika utan av Swebus Karlstad istället? Eller menar du att bussarna överförs till Karlstad från Arvika? Eller att Swebus Arvika försvinner? Oavsett: Vad händer med Swebus i Arvika då?

Bussmicke

Bra att veta tills man åker dit nästa gång
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Är väl en linje som man kanske drar ner på turerna pga. för lågt resande.
Över sommaren eller permanent, jag vet inte
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Fernestad

Drar SJ/VTAB in nåt tåg eftersom turen ska starta i Ksd och sluta i Charlottenberg
Fernestad

Marc

Okej, det blev luddigt, har bankat av nästan 3000km de sista dagarna.
Vi tar den utförliga varianten:
Bussen ovan är lite speciell då den vandrat mellan olika bolag, men hållit sig i samma område hela tiden. Idag går den på linje 105 och är placerad i Koppom. Vidare info, se inlägg och efterlysningar i gamla Bussnack.

När vi ändå är inne på Swebus i Arvika, så drabbas även de av nedskärningar. Linje 100 Arvika-Karlstad läggs nästan ner, det som återstår blir två turer som Swebus i Karlstad kommer att köra Karlstad-Arvika-(Charlottenberg) och åter. Idag kör Swebus Arvika alla avgångar, utom nattbussen. Godsbussen 4579 som brukar köra denna trad åt Swebus Arvika, brann igår i motorn, men denna blir kanske ändå överflödig i och med sommarens omlopps förändringar.
Blev det klarare??

Bussmicke

Ja för min del blev det.
Nu går det ej att söka i gamla snacket då det har stängt för gott idag.

Om filerna finns kvar på någon sida att ladda hem dem vet jag inte men jag laddade hem allt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 15 juni 2007, 21:55:43 PM
Drar SJ/VTAB in nåt tåg eftersom turen ska starta i Ksd och sluta i Charlottenberg
Fernestad
Okänt för mig, men redan idag fortsätter morgonturen från Karlstad 0530 till Charlottenberg med genomgående buss, linje 100+101.

Bussmicke

Hur  blir det med den trafik Nettbuss kör idag som passerar Charlottenberg och vänder i Arvika?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Är det kört för 4579 nu då? För er som inte vet är detta en B10M-70B med bygge av Carrus 502.
I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: Jan skrivet 15 juni 2007, 22:06:23 PM
Är det kört för 4579 nu då? För er som inte vet är detta en B10M-70B med bygge av Carrus 502.

En bild när den var X-lackad.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Clabbe

En del sena turer på 100 blir anropstyrda, taxi från bytespunkten i Fagerås/Kil mot Högboda.

Vart blev det varmgång i maskin för 4579?? Jag brukade möta den en par ggr dag på 61 an runt Fagerås.

/Claes

Peter Andersson

#14
En av systrarna till 4579 är placerad i Hudiksvall 4581 är de jag pratar om. Misstänker att 4579 varit placerad i Hudik innan med. Är de nån som vet vart 4580 går?

MVH Peter
Delsbo