Förändringar SL-trafiken.

Startat av Bussmicke, 14 juni 2007, 16:19:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

20/8:
Ny linje 809C  som 809 men förlängd till och från Centralen (Klarabergsviadukten).
Ny(gammal) linje 153 Bredäng - Fridhemsplan (inklusive linjeomläggning pga bygge mellan Axelsberg och Örnsberg).
Mindre linjeomläggningar kring Coop Forum i Handen.
Linje 49 via Luxgatan (Lilla Essingen).
Ett antal linjer i Norrtälje (stadstrafiken) nummerändras.
Ett antal f.d. "ringlinjer" kring Täby C får nya linjenummer.

Återkommer med detaljer om intresse finnes (!)

/Ted


Bussmicke

Ahh, kan det vara 684 som får stryka på foten då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus_J

Citat från: Patrik skrivet 15 juni 2007, 17:59:26 PM
Det var inte Karby gård jag tänkte på men det stämmer, jag tänkte lite mer västerut.

precis efter rondellen mellan Smedstorp och Fornboda har de byggt nya hållplatser
ska kolla närmare i morron när jag är uppe.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juni 2007, 21:25:53 PM
Ahh, kan det vara 684 som får stryka på foten då?

627 lär det väl ändå vara som försvinner. Biten norr om Täby C ersätts kanske genom ändringarna på de övriga Täbysnurrorna som det talas om?

tord_holm

Hej Bussmicke !
Ödetomten Nibblevägen - Körundavägen kommer enligt vad Kommunen angav bli bussterminal hur långt detta är i framtiden vet jag ej.
Ang 847 en gissning på dom turer jag stadigt åker, brukar det bara vara max 5 pax till Nynäs samtrafiken med 858 har fungerat mkt bra så det blir ett bättre resande underlag än att fortsätta med 847 till Nynäs

Mvh  Thord i Ösmo

Peter Erret

En annan sak, tittar man i tidtabellen etc. för vintertidtabellen 2007-01-01 - tv så åker man på linje 428 förbi Grönskan-Dömgärdesvägen (fd Furuvägen)-Vedhamnsvägen (som efter tryckningen av tidtabellen bytte namn till Granvedsvägen)-Vendebyvägen (fd Västernäsvägen)-Baldersnäs. Kollar man i sommartidtabellen 2007-06-15 - tv så har man ändrat hållplatsnamnet Granvedsvägen till Vedhamn. Är det olika fraktioner av sommargäster som påverkar SL, är det så att beroende på SL-personals status, boende vid respektive hållplats, som hållplatsnamnet beslutas om, man kan bara undra.

Något annat beträffande årets sommartidtabell:
I foldrar och på anslagstavlor vid våra hållplatser har man satt upp kartor som visar var de olika zongränserna börjar-slutar och det skall ju underlätta för kunderna (resenärerna) när de bl.a. beställer sina SMS-biljetter samt köp av biljett vid hållplatsen. Vad har då SL gjort, jo på dessa tavlor/kartor angivit att hållplatsen Ålstäket ligger i zon C och i sommartidtabellen angivit att den ligger i zon B. Vad innebär detta, jo att vi bussförare får ytterliggare skit av våra kunder när vi tar betalt (stämplar biljetter).  Vem är vår störste "fiende" kunden eller SL? Självklart SL som förtst kräver att vi viserar våra kunder rätt, skickar ut dolda kontrollanter för att se att vi gör rätt anger sedan i tabeller hur dåliga vi är på att göra rätt.

Kan bara säga en sak, ansvariga "VÄLKOMMNA UT I VERKLIGHETEN" för där har ni aldrig varit. / Peter