35, 35X, 35T, 35H, 35S, 35C - Pendeltågsersättning

Startat av Jonatan, 14 juni 2007, 10:16:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonatan

Den 23 juli drar pendeltågsersättningen till Nynäshamn igång på allvar. 4 veckors orgie i bokstavstillägg. X, T, H, S, C. Vissa körs av Kerstins taxi, H och S, kanske även T. C som i cykeltransport körs av Swebus och kommer troligtvis gå med en inlånad dubbeldäckare med bagageutrymme på nedre våningen.

Tidtabell:
http://sl.se/ficktid/sommar/s35ersattning.pdf

/ Jonatan

Jonatan

#1
Citat från: Jonatan skrivet 14 juni 2007, 10:16:50 AM
Den 23 juli drar pendeltågsersättningen till Nynäshamn igång på allvar. 4 veckors orgie i bokstavstillägg. X, T, H, S, C. Vissa körs av Kerstins taxi, H och S, kanske även T. C som i cykeltransport körs av Swebus och kommer troligtvis gå med en inlånad dubbeldäckare med bagageutrymme på nedre våningen.

Tidtabell:
http://sl.se/ficktid/sommar/s35ersattning.pdf

/ Jonatan

Liten miss av mig. Tidtabellen gäller för den ersättningen som ska gå från 17 juni på sena kvällar. Men linjerna kommer nog i stort sett vara desamma i den helomfattande ersättningen från 23 juli. / J

Bussmicke

Linje "Cykeltransport fanns under en eller två av de stora avstängningarna på 90-talet.
Har ett par bilder på det, nån som minns årtalet för detta?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 juni 2007, 10:37:31 AM
Buss för kvällscyklister...
Innan 29 juni lär det vara tunt med cykelmänniskor, innan dess kommer ingen kvällsfärja.


//Lars

Men sedan...
Kommer ihåg den 27juli förra året då både jag och Jonatan satt och malde på Nynäspendeln. Hade precis avslutat en 745X i Rönninge när larmet gick. Iväg med Interbus 512 mot Ösmo och råkade komma dit som vagn nr1.  Kaos var ordet!!
Ett par timmar och varv senare råkade jag vara i Nynäs när kvällsbåten kom in. Brydde mig inte speciellt, då FAC´s båtbussar sväljer det mesta. Tänkte bara på ordet FOLK och glömde CYKEL. Mamma mia säger jag bara...

Jonatan

Citat från: Marc skrivet 16 juni 2007, 08:31:46 AM
Men sedan...
Kommer ihåg den 27juli förra året då både jag och Jonatan satt och malde på Nynäspendeln. Hade precis avslutat en 745X i Rönninge när larmet gick. Iväg med Interbus 512 mot Ösmo och råkade komma dit som vagn nr1.  Kaos var ordet!!
Ett par timmar och varv senare råkade jag vara i Nynäs när kvällsbåten kom in. Brydde mig inte speciellt, då FAC´s båtbussar sväljer det mesta. Tänkte bara på ordet FOLK och glömde CYKEL. Mamma mia säger jag bara...

Hehe, ja det var nog första gången jag var ute på pendeltågsersättning. Var "lite" bortkommen och hittade dåligt. Men efter första varvet gick det såklart bättre och nu väldigt många långa dagar och varv senare trivs jag riktigt bra på sträckan :D.

Var förövrigt på tågersättning mellan Tumba och Södertälje idag. Ett träd hade rivit ner en kontaktledning. Stoppet varade inte så länge så hann bara med en tur plus att jag fick köra till Gnesta efteråt pga. missad anslutning till linje 37. / Jonatan

Bussmicke

Så det var därför ersättningsbussar figererade nere i Tumba idag..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.