Tidtabeller till pdf ???

Startat av Leif Spångberg, 31 maj 2011, 19:13:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif Spångberg

Hallå,

först ett stort tack för gensvaret jag fått på mina bild-visningar. Det värmer!!   :)

Sedan till rubriken/frågan;

Det är nämligen som så att jag har tillgång till några kilo/kassar med fick-tidtabeller (ej turlistor, tyvärr) från 60-talet, framförallt på SS-delen.

En tanke som jag haft länge, vore att det vore ju kul att scanna in dessa, till pdf-filer, o göra dem tillgängliga för envar intresserad, förmodligen på min egen hemsida, eller öppna en ny domän...

Många rent praktiska frågor inställer sig då, varför jag ber Er, kära läsare, om råd o tips.

- Är detta redan gjort ??  Om så, var finns det ?

- Copyright ? 

- Storleken ?

- Färg ?

- Upplösning ?

- Hur sortera ? Efter utgivningsdatum ? Linje ?  Linje-grupp ??  Spvg/Buss/T-bana ?

Jag anar att jag har ett mastodont-projekt framför mig. Men sommaren har säkert mycket regn eller så...

Jag började faktiskt för några år sedan (10-12), när jag satt ensam i en norsk stuga, mellan utryckningarna (jag arb som läkare) skannade jag in sommartidtabellen -65 för Tuben. Detta var på en Mac, som sedan havererade, varvid det mesta försvann, resten kunde jag aldrig öppna...

Så, mina vänner, kom med förslag. Så får vi se vad det blir och förhoppningsvis att det blir...

/Leif

PS Bäste moderator! Valde jag fel forum, så ber jag om assistans med lots till det rätta. DS

PPS Är jag helt ute på "fel" väg, beklagar jag detta o lovar att skärpa mig. Men om man inte frågar, får man aldrig veta, eller hur ? DDS

groenis

Leif.
Risken är att även någon solig dag går åt ;)

Jag ser de gärna i linjeordning och svart.
Copyrighten kanske någon annan svara på men misstänker att den gamla regeln gäller som säger att publiktmaterial kan återges
25 år efter utgivning utan förvanskning, Med risk för att skjuta mig själv i tån.

/Lennart