Upphandlingen i Kalmar

Startat av Jan, 02 juni 2007, 23:21:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Är det några intressant nyheter på gång i den upphandlingen?
I branschen 37 år

Kaxen

Här kan du läsa lite om den http://www.klt.se/templates/Page.aspx?id=1052

Vi som arbetar som bussförare är väl mest oroliga att det ska komma ett visst bussbolag och vinna något anbud.  >:(

Jan

Kaxen, jag förstår vad du, menar det är ingen höjdare att jobba för dem.
I branschen 37 år

Ersa

Ska bli intressant att se vem som vinner trafiken. Vem kör den idag, och när blir resultatet av upphandlingen offentlig?

RickardoF

Swebus o Veolia är helst klart störst. Kolla länken för övriga!

http://www.klt.se/templates/Page.aspx?id=144

Ska bli mycket intressant vem som tar hem trafiken!
Mvh Rickardo

Jan

Om vi går tillbaka 2 anbudsrundor, så var det mycket smååkare som körde i Kalmar Län.
I branschen 37 år

Cero

Citat från: Kaxen skrivet 02 juni 2007, 23:33:01 PM
Här kan du läsa lite om den http://www.klt.se/templates/Page.aspx?id=1052

Vi som arbetar som bussförare är väl mest oroliga att det ska komma ett visst bussbolag och vinna något anbud.  >:(

Och då undrar ju givetvis vi som inte jobbar i branschen vilket bolag ni är oroliga för?

/Cero

Pickos

Citat från: Cero skrivet 03 juni 2007, 10:39:02 AM
Och då undrar ju givetvis vi som inte jobbar i branschen vilket bolag ni är oroliga för?

/Cero

Ett företag som har viss dominans i Blekinge.....
1:a Korinthierbrevet 10:15

bjalle

Skulle jag ge en gissning så blir det tyävrr på Bergkvarabuss..Frågan är bara hur de kan få lönande trafik på alla sina billiga avtal

Cero

Citat från: Pickos skrivet 03 juni 2007, 12:47:26 PM
Ett företag som har viss dominans i Blekinge.....

OK. Misstänkte nästan det.

/Cero

Jan

Men hur är relationen mellan Bergkvarabuss och KLT?
I branschen 37 år

Jo

CitatMen hur är relationen mellan Bergkvarabuss och KLT?

Är det skolskjutsarna i Torsås du syftar på? Där Bergkvarabuss helt plötsligt vill ha mer betalt för att deras kostnader stigit? Om jag inte missminner mig var väl tvisten direkt med Torsås kommun och inte med KLT? Ungefär samtidigt vill man ha mer pengar av Karlskrona Kommun fast jag har för mig att det inte gick bolagets väg i någon av konflikterna eftersom det redan i avtalet fanns specificerat vilka kostnader man räknade upp och hur man skulle räkna upp dessa.

Jan

Det jag menar är att det funnits grus i maskineriet sedan länge
I branschen 37 år

Jo

Risken är väl att Bergkvarabuss överklagar igen om KLT försöker missgynna dem på något sätt. Berkvarabuss fick väl inte mer trafik trots att man överklagade och KLT fick göra en ny upphandling som sträckte sig 1,5 år förra gången eller har jag missat något?

Kaxen

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 juni 2007, 14:56:43 PM
Skulle jag ge en gissning så blir det tyävrr på Bergkvarabuss..Frågan är bara hur de kan få lönande trafik på alla sina billiga avtal

Hade skrivit en massa men vågar inte lägga ut det, kan vara känsligt för vissa. Kan bara säga att det företaget är oseriöst alla årets dagar och det står jag för! Undrar vad man ska hitta på om de vinner här? Arbeta åt dem är inte ett alternativ. :P