Linjefärdväg och frågor om Älvkarleby

Startat av Jona, 14 augusti 2008, 17:10:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Har fått hem tidtabellen för UL´s regionbussar 18 aug 2008 till 13 juni 2009 och även gjort flertal besök på UL.se.
Som sist hittade jag inte någon prisuppgift men tack vare er kunskap och kunnande så hjälpte ni mig ju och hitta den info på deras hemsida vilket jag tackar för.

Nu har jag försökt tyda deras tidtabell och letat kartor för hur deras linjer går (i tätort) men inte lyckats. Någon här som vet exakt vilken färdväg linje 832/838 tar genom Älvkarleby gata för gata?

Har förstått att det är bussbyte i Skutskär till linje 501 och att bussen går via Älvkarleby Åkervägen och den har jag hittat på hittas karta. Men Åkervägen är ju en återvändsgränd så hur kör bussen dit, och alltså vilka gator kör den på före och efter passagen av Åkervägen?

Jag ska dit första veckan i september för att besöka Gävlemusset då och har alltså baslogit på fiskecampingen i Älvkarleby.

Tack för eran hjälp....

Osså en följdfråga, vart finns järnvägstationen i byn då? UL upptåg Uppsala - Tierp - Gävle gör nämligen uppehåll där men hittade ingen station utmärkt på www.hitta.se

/Jona
MVH Filosofen Jona

Fredde

#1
Antager att bussen går på Östanåvägen & det finns en HPL anslutning till just Åkervägen dvs busshpl är där i faggarna.. Hpl före från tierps hållet är ju kraftstationen, den hpl är där Uppsalavägen möter Östanåvägen iaf...

JVG stn/HPL kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, dock så ligger ju JVG en bit utanför samhället så det blir nog att knata om inte bussen har någon anslutning till tåget eller något !?!


Mvh Fredrik


Stefan P

Hej

Jvstn ligger en bit utanför samhället i något som heter Älvkarleö en bit ta sig till Älvkarleby.

832 går Brännmovägen och jag tror att Åkervägen en väg som ansluter till Brännmovägen men skall du vara fiskecampen så är det den gamla vanliga linje sträckningen till Gävle.

Trevlig resa.

mvh Stefan P

Fredde

Givet gällde mitt svar ang HPL Åkervägen linje 838 från Tierp eller med start vid Kraftstation... Antager att linje 832 ansluter vid Åkervägen som Stefan skrev i sitt meddelande

Stefan P

Hej

Stämmer bra det 832 skall efter 18 augusti inte gå ner till kraftverket.

mvh Stefan P

Stinsen