Huvudmeny

Kändisar

Startat av Zella, 15 juni 2007, 22:19:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Hej
Ha....när jag käkade på krogen i Monte Carlo kom Bono inglidande och satte sig vid bordet bredvid!

/Björn

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Forslund skrivet 19 juni 2007, 09:56:36 AM
Hej
Ha....när jag käkade på krogen i Monte Carlo kom Bono inglidande och satte sig vid bordet bredvid!

/Björn
That's it! Vi lägger ned tråden. Det finns inget mer att komma med.
Respekt!  ;)

(Förresten lär jag träffa tv-kocken Niklas Ekstedt imorgon)

JDS

Citat från: Kvarne skrivet 19 juni 2007, 06:54:59 AM
För någon vecka sedan fångade jag Linda Rosing på bild.
Hon stod i Älvsjö och väntade på 144an mot Gullmarsplan. Såg ut att vara på ett gott humör....

Bilder kommer...

Hon räknas inte, kom med någon riktig kändis i stället!

Patrik


Idol-Ville i Jakobsberg 13/9 2006


Robert Wells på Stureplan 10/3 2006

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 16 juni 2007, 19:59:39 PM
Kom på att jag har ju åkt tunnelbana med Lars Ohly några gånger.

Det var väl inget. Lars Ohly har kontrollerat min biljett och nattat mig på sovvagnen från Stockholm till Oslo. Samt önskat mig trevlig resa.
Dessutom har jag sovit i samma säng som Lena Philipson. Dä ni! Ja, tyvärr var det ju inte samma natt. Men i alla fall: det var första turen just den sovvagnen gjorde efter att den använts i Rocktåget och på kupédörren stod en lapp med "Lena Ph".
Och så har jag varit kollega med Fred Åkerström. Och serverat Zarah Leander starköl och kaffe. Jag har också suttit och fikat med Lasse Dahlquist. Usch vad gammal man känner sig nu! 
Carola öppnade förresten dörren för mig en gång på Stockholms central. Och så har stått på samma scen som Ewa Roos. Hon var tio och jag var femton. En av oss skulle sedan göra stor scensuccé.
Dessutom deltog jag en gång i samma radiotävling som Ulf Elfving. Han vann och jag - ja, jag blev inte ens antagen till slutomgången.
Ja, så är jag Barbro med Lill-Babs. En nästan-flickvän till mig hade nämligen jobbat som barnflicka hos henne.



Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon Bertilsson

Respekt Staffan...

...men det slår inte Bono.  ;) 8) ;D

Patrik

Idag gick jag förbi Hans Fahlén vid Globens köpcentrum på lunchen!

Björn Forslund

Fahlen?
Vem Fahn är det? Någon från Big Brother?

/Björn

Patrik

Citat från: Björn Forslund skrivet 20 juni 2007, 22:22:14 PM
Fahlen?
Vem Fahn är det? Någon från Big Brother?

/Björn

Han som ledde När & Fjärran, Fångarna på Fortet och Mullvaden t.ex.

Kvarne

Under ÅK 1 & 2 i Gymnasiet hade jag Stureplans-profilen Niclas Rahm som lärare i Musik..
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 20 juni 2007, 22:22:14 PM
Fahlen?
Vem Fahn är det? Någon från Big Brother?
/Björn

En av de ytterst få människor som är född och uppvuxen i Åre by. Jag räknar dock honom inte som en kändis. Han var föresten inne på Statoil i Svenstavik för några få år sedan tillsammans med hustrun Kristin Kaspersen, vars mor heter Barbro (se Staffans inlägg ovan).

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 21 juni 2007, 10:51:48 AM
En av de ytterst få människor som är född och uppvuxen i Åre by. Jag räknar dock honom inte som en kändis. Han var föresten inne på Statoil i Svenstavik för några få år sedan tillsammans med hustrun Kristin Kaspersen, vars mor heter Barbro (se Staffans inlägg ovan).

Precis. Och det var just åt denna Kristin som nästan-flickvännen var barnflicka åt. Hon var mycket lillgammal och det finns många roliga historier om henne från det hon var liten. De flesta har jag glömt men en har hon själv berättat senare i TV.
Kristin var tre år och var på barnkalas hemma i Oslo (hennes pappa bodde i Oslo och Barbro gjorde väl det också mellan turnéerna). När hon kom hem berättade hon att det varit en tävling där ungarna skulle sjunga.
- Det var ingen som turtes (vågade). Men jeg turtes.
- Vad sjöng du då?
- Jo, jeg sjöng "Hunden har fire ben, tuppen har to, Petter Niklas har inga ben, men han kan stå ändå".
Den flickan skulle gå långt - bland annat som programledare för välgörenhetsgalor.
Kristin är också en av de som kan växla mellan norska och svenska med helt korrekt accent på båda språken. Det skulle jag aldrig våga mig på trots att jag vågar påstå att jag förstår norska utan problem. Det får räcka med att en och annan norsk glosa tränger genom. Norrmännen är vana vid detta, eftersom otroligt många svenskar jobbar i Norge.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Leif Eklund

På en av dom abbisarna jag körde åke Tage Erlander med.Sen har en ung Sudden åk med,då var med Stockholms
tv-pucklag.

Simon Bertilsson

Kjell Bergqvist steg igår ut ur en bil precis utanför Laholms bibliotek. Såg två av Hallandspostens reportrar där samtidigt.

//Simon som just hade levererat varor på Erlandssons chark och Restaurant Shanghai.

Clabbe

Jag har kört bl.a Thore Skogman (kompositör och artist) och Olle Pahlin (Mosebacke monarki, vd för Mariebergsskogen mm) i taxi.