Studenter i Roslagen

Startat av toddetoddelito, 27 september 2021, 08:05:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

toddetoddelito

Tack för alla svar! Känns skönt att bussarna inte "stormas" av studenter, men att man heller inte är helt ensam.

Håller med om att Roslags Näsby trafikplats har en förvirrande hållplatsstatus. Jag har alltid tolkat informationen som att man inte kunnat gå på där med 639/676 mot Stockholm, men i reseplaneraren står det att man kan stiga på 676an och senast igår var det ett par påstigande där.

För tydlighetens skull hade det kanske varit bra att skylta som 677an i Uppsala, utan hållplatsutrop förrän Knivsta Ar-terminalen mot Norrtälje och yttre skyltning "Endast avstigning" efter densamma mot Uppsala (vill jag minnas att det gör iallafall).

Nu var det ett par veckor sedan jag sist åkte mot Norrtälje med 676an, men då är jag rätt säker på att de skyltade alla hållplatserna, även där man inte kunde gå av. Kanske har ändrats sedan dess

Ersa

Förslag att automatskylta 639 mot Stockholm precis som 677 mellan Knivsta och Uppsala (Endast avstigande) har lämnats in till de rätta instanserns av flera personer, en månad innan trafikförändringen. Dvs för över fyra månader sedan.