Huvudmeny

Brukslinjen = 120

Startat av Bussmicke, 16 augusti 2021, 16:56:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Fd Brukslinjen (södra delen) som från idag heter 120 på denna linjedelen.





Kolbäck, 4009 ska egentligen vara skyltad Borgåsund.
Problem med skyltningen för bussarna mot Borgåsund idag, en förare berättade att när de åkte från Hallstahammar så stod det Borgåsund på bussen men någonstans på vägen så ändrades det.

Till sist 2 bilder från torget i Borgåsund.





/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Trevligt! Inte för att vara bakåtsträvare men synd att linjen kortades ned och tappade namnet.

Bussmicke

Tycker att en del av poängen försvann när förbindelsen mellan Surahammar och Hallstahammar försvann. Från början var det tre eller fyra turer per dag mellan orterna, sedan var det bara en, på slutet ingenting.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Viktor Andersson

Trevliga bilder från små orter i västmanland
www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson

Taunusch

Aha, linjen kapades även där borta, det var alltså inte bara Borgåsund-Kvicksund som försvann.

Bussmicke

Just ja, han gick dit också.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Tänkte väl att du hade fångat den :)
Jag mötte den i måndags kväll, och också då skyltade den Hallstahammar på väg mellan Kolbäck och Borgåsund.
Ursprungligen gick brukslinjen Kvicksund - Hallstahammar - Surahammar - Ramnäs. Jag minns inte om det fanns genomgående bussar hela vägen från Kvicksund till Ramnäs.

Bussmicke

Till Virsbo också

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Jag funderade på om den fortsatte ända till Virsbo, men jag mindes inte. Tack för påpekandet!

Bussmicke

I Virsbo hade vi linje 9 som nu heter 131.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.