Huvudmeny

Nobina 5028?

Startat av virtual1, 11 augusti 2021, 14:38:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Enl. tidigare uppgifter på Bussnack och på SB ska ju 5028 existera i formen av f.d. 'lånebussen' 9902 - men är det nån som faktiskt sett/har den på bild i trafik? Google ger noll träffar, och jag har då inte sett den en enda gång i Handen, har bara bild på 5027 och 5029 själv. vad har hänt? Den står som påställd i fordonsregistret IAF!

Mackan05

Jag har sett den, dock för ett ganska bra tag sedan. Men existerar gör den iallafall.

Ursäkta den totalt värdelösa bilden, men fick bli ett höftskott.

virtual1

Ah, tack! - så då har den åtminstone ha fått sitt nummer då påklistrat, men frågan är ju var den gömmer sig nu...

Filip S

Den "gömmer" sig fortfarande i Tyresö, där den har varit stationerad ända sedan Nobina tog över den  ;)

virtual1

Aha, agerar den mest förstärkning den med isf?

DEB



Jodå, verkar gå i vanlig linjetrafik även nu under sommaren. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

ks

Citat från: virtual1 skrivet 11 augusti 2021, 20:08:16 PM
Aha, agerar den mest förstärkning den med isf?
5028 är en "vanlig boggi", m.a.o ej förstärkningsbuss
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

roggek

Åkte den igår på linje 832 mellan Vega och Brandbergen.
Hemska stolar med (trasig) lutning, vid varje acceleration trycktes/lutades man bakåt i stolen...

(Kanske var bara min stol som var trasig, men man skall inte ha "ställbara" stolar i en buss i linjetrafik...
Speciellt inte om de försetts med kanthandtag i kontrastmarkerinng för de synskadade...)

Filip S

Vilken är "den"? 5028? I så fall borde den inte ha gått på 832, eftersom den linjen bara körs av Handen, Jordbro och Ösmo medan 5028 är i Tyresögaraget. Du kanske tänkte på 5029?

roggek

Om vi nu pratar om en bussindivid så brukar man benämna det just "den".
Men för övrigt har du nog rätt, det var nog 5029 jag åkte med i så fall...

Walter

5029 är en ledbuss så man bör kunna göra skillnad på den och 5028.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Rotade i mina egna gömmor och hittade också en bild på den från 2018 i Haninge, så den rullar tydligen ja, men vart svårfångad efter 2018 för min del =)

DEB

Senast igår såg jag 5028 igen av en slump, även då på linje 824 mot Tyresö. :D
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

eliaS

sågs idag på linje 802 :)

homer

Citat från: roggek skrivet 12 augusti 2021, 14:29:00 PM
Åkte den igår på linje 832 mellan Vega och Brandbergen.
Hemska stolar med (trasig) lutning, vid varje acceleration trycktes/lutades man bakåt i stolen...

(Kanske var bara min stol som var trasig, men man skall inte ha "ställbara" stolar i en buss i linjetrafik...
Speciellt inte om de försetts med kanthandtag i kontrastmarkerinng för de synskadade...)

Dessa bussar har inga fällbara stolar så det var nog bara din stol som var trasig