Några Karlskronabilder

Startat av Fredrik Gelin, 10 augusti 2021, 08:38:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Bergkvara verkar utöka andelen Setra i "förortstrafiken" jämfört med när jag var nede för två-tre år sedan.
Åtminstone i lågtrafik då jag haft möjlighet att vara ute på stan tycker jag att det känns som att det är färre Citaro i rörelse än tidigare.

Identifieringen av bussarna försvåras något av att det inte finns något inventarienummer framtill på bussarna, så jag fick försöka fota även bakstammen på bussarna i möjligaste mån eller använda SBH.


Bergkvara 443 vid Kronan/Karlskrona Centrum.


Bergkvara 436 vid Lokstallarna på Pottholmen.


Bergkvara 450 med kompis vid Karlskrona Centrum.
Tyvärr medger inte bildkvaliteten i min mobil någon närmare identifiering av bussen bakom.


Bergkvara 454 möter 1239 vid Slottsbacken i Lyckeby.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Bussmicke

Inventarienummer sitter alltid på framdörren.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mittlinje

Inte riktigt alltid, finns huvudmän som inte godkänner det utan enbart sin egen design och inte en enda dekal extra  :(

Fredrik Gelin

I just detta fall har dock Micke rätt, det sitter ett inventarienummer i relativt litet typsnitt på framdörren (nedanför och till vänster om den röda dekalen).
Jag noterade också att man fortfarande har påstigning genom bak-/mittdörrarna i Karlskrona, dock har bussarna en valideringsmaskin innanför dörren.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Ulf Berlin

Trevliga bilder.
På Lyckebybilden har du nog fångat en kortvagn med dörr längst bak också,men den körs säkert på linje 1 som kör mycket i innerstaden i Karlskrona.
Även linje 9 uppe på sjukhusområdet i Gullberna körs säkerligen uteslutande av kortvagnar...

Bergkvarabuss 1220 uppe i sjukhusområdet i Karlskrona 2020-07-06/Ulf

Fredrik Gelin

Helt riktigt Ulf, det var närmare bestämt Bergkvara 1217 på linje 1.


Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Jo

De äldre Boggie-Citarorna från förra avtalsperioden är nu utbytta mot Setra. Sen under sommaren går det mest Citaro(både korta och längre) på linje 1 istället för volvo-hybriderna.

Fredrik Gelin

Det förklarar varför jag bara sett en enda Volvo i trafik.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Ulf Berlin

Vilken är detta?
Ser ut som en Citaro med bara fronten utbytt.../Ulf

virtual1


Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 11 augusti 2021, 14:29:13 PM
Vilken är detta?
Ser ut som en Citaro med bara fronten utbytt.../Ulf
Va???

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Karlskrona är ju en väldigt vacker stad enligt mig, men du har uteslutande lyckats hitta de fulaste husen i staden som bakgrund ;)

Ulf Berlin


virtual1

??? Jag fattar då ingenting... ibland är du rätt duktig på att inte vara så förklarande ;-)

Bältes-Assar

Ulf undrar väl vad det är för inv.nr på volvon på Fredrik Gelins bild.