Nobina 0224 och 7932

Startat av Bussmicke, 11 februari 2021, 22:09:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

På Coronaförstärkning på linje 754. Jag dåg 7930 och 7933 också.





//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kaj

Trevligt när dörrsidan visas
Kaj
Kaj

Joakim Wahlberg

Snyggt, Micke! Kul med lite nya bussar i Södertälje, även om jag för tillfället undviker bussresor.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Walter

Seriöst att måla om bussar om de bara är där för Corona förstärkning. Men Nobina ser kanske möjligheter till andra uppdrag i området efter det.

Tack för bilderna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Jag tycker att de skulle passa i Handen men det återstår att se vad som händer.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Hur såg de ut innan?
SL brukar väl vara svårtflirtade när det gäller att låta annat än den egna färgsättningen rulla i trafik.
Sen vet man ju att det sällan blir så att bussen enbart rullar på en linje/en sträcka, trots att det är den ursprungliga tanken. De brukar med tiden hamna på andra håll...

Bese001

0224, Västtrafik = blå. 7932, Sörmland= Grön. 0224 var ju röd från början då den levererades till Spånga om jag minns rätt.

Fredde

Ok, tack.
Jag har 0225, 0227 och 0228 på bild innan leverans, dock inte 0224.

Bussmicke

Citat från: Bese001 skrivet 12 februari 2021, 17:37:16 PM
0224, Västtrafik = blå. 0224 var ju röd från början då den levererades till Spånga om jag minns rätt.
0224 Orange och Grön med












//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

0224= hela paletten exkl Uppland/Skåne😊