"Blir det bra så här...?" [1 Hund-bild]

Startat av Kvarne, 17 december 2007, 19:33:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kvarne skrivet 31 december 2007, 22:17:23 PM
HJP: Fy fn vad sur jag blir när jag läser det där..

Jag tillhör dem som skjuter upp ett litet fyrverkeri ikväll, men jag skjuter med förnuft och ser verkligen till att inga kommer till skada.

j***a ungdomar med totalt bristande respekt och förståelse rent utsagt. Man får lust att skjuta en raket på deras mage!!  :'( >:(

Staffan: Fina hundar. Kan dock inte låta bli att reagera på det du skrev. Du skall alltså fyra nyår med hundarna och din far.... ;D

Jag tänkte nog lite för mycket på att fyra av fyrverkerier. Som alla intelligenta (och bland dem inkluderar jag dig, Kvarne  :)) redan har förstått menade jag förstås fira.
August gick och lade sig att sova vid 22-tiden och kanske inte sov under värsta fyrverkeriet men låg i alla fall stilla kvar i sängen utan att bry sig det minsta.  Pajo var inte direkt rädd men som alltid när han inte förstår vad som händer blev han lite orolig och började skälla och morra. Han lugnade sig dock snart och lade sig till ro för att titta på fyrverkeriet. Men det är klart: beaglar är jakthundar och får väl knappast vara rädda för att det smäller. Även om det är många år sedan nu som August var med om skottlossning i samband med jakt. Och Pajo har aldrig hunnit uppleva det under de ett och halvt år som han funnits till. Som min far brukar säga: det viktigaste är inte att få skjuta en hare utan att få höra beagle-skall. Det är otroligt vilken resonans det finns i en så liten hundkropp. Något slags zoologins motsvarighet till Tito Beltran.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

HJP

#16


Blir det bra så här? En trippelpuss!

Så kom då snön till Stockholm, 3 januari. Chihuahuavalpen Rocky t.v. ser snö för första gången. Bella och Rex är vana vid det vita kalla, och gillar det. Rex har - som synes - redan plöjt med huvudet i snön.

Med den bilden tillönskar jag alla en ritigt GOD FORTSÄTTNING på 2008!

HJP