Huvudmeny

Resenärer

Startat av pegee, 24 november 2016, 11:52:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

pegee

Priset som veckans mest förvirrade går denna vecka till den kvinna
som steg på bussen vid hållplats Nordstan och frågade:
- Går denna buss till Nordstan?
Jag pekade på hållplatsskylten och svarade, -Det är här.
En min av yttersta förvirring, - Ööhh, ähh, och steg av igen.
Jag hoppas hon hittar hem i alla fall.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Nico

Hon kan i alla fall inte klaga på bristande information!  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikey

Ack ja, resenärer. Dessa mystiska varelser som ingen riktigt kan förstå sig på. ;D

Jag har en hel del egna upplevelser från jobbet som både kan vara roande, och lite oroande. Det är visserligen från flygvärlden, men då tråden står under "ordet är fritt" så kan jag väl slänga med ett par ändå;

Ett flyg till en destination mycket långt bort stod lastat och klart för avgång, men två passagerare som skulle vidare till Australien saknades. En kollega tog fram deras telefonnummer i datorn och ringde upp dem på mobilen för att fråga var de höll hus.
"Tja, vi sitter på baren och tar en öl. Tänkte strax gå iväg mot säkerhetskontrollen, planet går ju inte förrän om 10 minuter"
Det bidde ingen Australienresa för paret.

En grupp spanska studenter satt och väntade på ombordstigning på flyget hem. Plötsligt får de för sig att slå vad om att en av dem inte skulle våga gå fram till personalen i gaten och säga att hon har en bomb i resväskan. Antagligen för att inte visa sig svag så gick hon fram och sa det. Om det var uppmärksamhet av killar hon ville ha så fick hon i alla fall det. 14st närmare bestämt. Med vapen och i uniform. Vännerna hoppade på flyget och åkte iväg medan hon blev stående kvar i terminalen och förhördes...

Ett flygplan kom och ställde sig framför terminalbyggnaden. Från bakdörren på planet fanns en gång uppsatt med snören till entrén till terminalen. En passagerare, djup insjunken i mobilen kommer ner för trappan, slinker helt reflexmässigt under snöret och traskar rakt ut på flygfältet. Efter att ha jagat ifatt honom med en liten bagagetruck frågar jag vart han är på väg. "Jag såg att terminalbyggnaden var där borta - och pekar på en terminal flera hundra meter bort på andra sidan fältet". Han kan ha råkat få lite sura kommentarer av mig medan jag föste honom tillbaka åt rätt håll igen.

En äldre resenär som skulle till Kanarieöarna blev arg och skällde ut personalen när han insåg att planet skulle till Barcelona. Trots idoga försök att förklara för honom att han köpt en biljett med mellanlandning i Barcelona så vägrade han att flyga med innan han hänvisats till "rätt flyg". Till slut fick hans resväskor lastas av och passageraren lämnade då han var helt oresonlig. Skrikandes glåpord över hur oseriöst flygbolaget var genom hela terminalen.

En kvinna med en tom barnvagn kontaktade personal helt uppgiven och gråtfärdig, då hon hade tappat bort sitt barn. Strax efter att en sökinsats satts igång kom pappan tillbaka från Tax-Freen. Och med honom hade han barnet med en klubba i handen. Bra kommunikation inom den familjen.