Huvudmeny

Anställningsbevis

Startat av 1896, 18 mars 2015, 11:06:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Jag har tagit kontakt med både Transdev och Nobina för att få ut ett anställningsbevis från den tid då jag körde, men ingen av dessa har kvar några papper om detta, vilket i praktiken innebär att jag inte kan bevisa att jag någonsin har kört buss. När jag tog kontakt med Stora Enso, där jag var anställd innan jag började köra buss, så var det inga problem med att få ut ett anställningsbevis därifrån. Detta är ytterligare en baksida med upphandlingshysterin, det är inte värt något att man har varit anställd, hade GDG varit kvar och haft kvar HK i Göteborg så hade man garanterat haft ordning på papperna, dessutom hade jag förmodligen alltjämt varit anställd.

Vi har sett det i så många andra sammanhang, då bussbolagen hela tiden byter trafikområden, då tappar man allt intresse för att värna om sin historik.

Lars-Håkan_E

Många av de uppgifter du efterlyser fanns i alla fall kvar i mitten på 2000 talet, det är nog så att eftersom det inte finns på datamedia så finns ingen som har tid och möjlighet att riva i gamla arkiv om det inte kommit bort i alla flyttar sedan 2004/2005.

Fick du inte ut något intyg när du slutade?

1896

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 mars 2015, 12:49:07 PM


Fick du inte ut något intyg när du slutade?

Möjligt, men det finns inte kvar nu.