SL H101 4001

Startat av Hasse L, 31 januari 2015, 12:22:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Citat från: Karsten skrivet 07 februari 2015, 19:22:17 PM
Swebus hade ju ett gäng importerade från andra delar av landet. Samma sorts buss, men H90 har de ju aldrig littererats.

Nej ingen av dessa B10R hamnade vad jag vet hos SL Buss AB (som var det bolag som nyttjade littera) eller hos dess efterträdare.

Fredrik Klint

De B10R som hamnade hos "Swebus SL" var följande: 1149, 1150, 3279-3281 och 3369. Fler?

Nico

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 07 februari 2015, 19:11:29 PM
H90?

Fanns bara 4381-85.

Var det dessa som sedan hamnade i Nyboda? Minns inte numren, men vill ha det till att det fanns några udda Volvo-vagnar som sades ha blivit utlokaliserade från innerstan då de hade en tendens att börja koka ganska omgående. I varje fall gällde detta för de vagnar jag tänker på i Nyboda även om de i övrigt var trevliga att köra.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Walter

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 07 februari 2015, 19:32:51 PM
Nej ingen av dessa B10R hamnade vad jag vet hos SL Buss AB (som var det bolag som nyttjade littera) eller hos dess efterträdare.


Nej jag avsåg kanske otydligt trafik inom Swebus, inte att de tillhörde SL Buss eller fick littera utan endast att modellen som sådan fanns i fler ex inom SL området.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jörgen

Citat från: Nico skrivet 08 februari 2015, 11:54:34 AM
Var det dessa som sedan hamnade i Nyboda? Minns inte numren, men vill ha det till att det fanns några udda Volvo-vagnar som sades ha blivit utlokaliserade från innerstan då de hade en tendens att börja koka ganska omgående. I varje fall gällde detta för de vagnar jag tänker på i Nyboda även om de i övrigt var trevliga att köra.

Jo, dem kom till Nyboda, minns dem själv då jag körde där. Har för mig att 2 av dem brann också.
Har inte kört så mycket Volvo i mitt liv, men dessa gick nog rätt hyfsat om jag minns rätt. (Jämfört med de 10st 44xx-vagnarna som fanns där ett tag).
Mvh: Jörgen

Kvarne

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 07 februari 2015, 19:32:51 PM
Nej ingen av dessa B10R hamnade vad jag vet hos SL Buss AB (som var det bolag som nyttjade littera) eller hos dess efterträdare.


Nåja..även om de inte ägdes av Busslink så lånades 3279, 3280 och 3281 in till Nyboda under en period.....(Tillsammans med 1495, 1496 0788 & 0789(alla Scanior))
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Wetjo

Citat från: Fredrik Klint skrivet 04 februari 2015, 19:04:28 PM
Stämmer bra, Micke.
H110/H99 hette 6997 och var en Neoplan som köptes in begagnad och tillhörde Kallhäll. Endast för abonnering vad jag vet.

Det var endast vissa förare som var betrodda att köra den bussen. Första resan slutade med att den frös i Åre och fick bärgas till ett garage för upptining...