Huvudmeny

GS 212

Startat av Zella, 16 november 2007, 21:00:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Rätt skön att köra...


Synd bara att ungdomarna på sträckan... ja ni ser ju själva   >:(










Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Cero

Vad har man innanför pannbenet när man åstadkommer sådant? ???

/Cero

Zella

Så långt bak sitter ju bara... vandaler

Niklas Bygdestam

Bussen ser verkligen hemsk ut. Rentav vidrig tycker jag. Jag skulle verkligen skämmas att tvingas köra med en buss som ser ut så där :(

Men ska det verkligen accepteras? Jag undrar om den har blivit så här under bara en tur. Den måste ha åkt på några turer innan den blev så här vidrig?

Borde inte en buss som ser ut så här omedelbart tas ur trafik? Om det inte finns någon buss annan buss att sätta in som ersättning så ställer man in några turer. Då borde det väl åtminstone finnas en chans att få stopp på eländet. Men så här vidriga ska inte bussar vara >:(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Zella

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 november 2007, 22:28:00 PM
Bussen ser verkligen hemsk ut. Rentav vidrig tycker jag. Jag skulle verkligen skämmas att tvingas köra med en buss som ser ut så där :(

Men ska det verkligen accepteras? Jag undrar om den har blivit så här under bara en tur. Den måste ha åkt på några turer innan den blev så här vidrig?

Borde inte en buss som ser ut så här omedelbart tas ur trafik? Om det inte finns någon buss annan buss att sätta in som ersättning så ställer man in några turer. Då borde det väl åtminstone finnas en chans att få stopp på eländet. Men så här vidriga ska inte bussar vara >:(

Håller med dig om att ett bussbyte snarast... dokumentera skadorna med bilder ev en polisanmälan...

Kan bara säga att det är ett speciellt folk som åker sträckan Särö/Kullavik/Snipen/C på fyllan...

Axel

Citat från: Zella skrivet 16 november 2007, 22:39:28 PM
Håller med dig om att ett bussbyte snarast... dokumentera skadorna med bilder ev en polisanmälan...

Kan bara säga att det är ett speciellt folk som åker sträckan Särö/Kullavik/Snipen/C på fyllan...
Hade jag inte sett linjenumret hade jag ändå gissat att bussen gått i Askim

Johan B

Det är synd att den annars trevligaste bussen på 80 sunkats ner något så fruktansvärt. Fast den har sett sliten ut ett tag nu utan att GS verkar gjort särskillt mycket åt det. Är det avyttring på gång kanske?

IngemarJ

Hej!

Ser inte ut att vara några större skillnader emellan denna generations 212 och förra generationens 212, den står ju i vår vagnhall på Gårda i embryoskick för restaurering.

Hälsar

Ingemar Johnsson

(Ringlinien)

Zella

Hur ser förra generationens 212 ut då  :)  Busstyp etc etc

IngemarJ

Hej!

Länkar för enkelhets skull till Ringliniens hemsida undersidan vagnhallenhttp://www.ringlinien.org/vagnhallen/visabuss.asp?id=6

Hälsar

Ingemar

Hagri

Citat från: Zella skrivet 16 november 2007, 22:39:28 PM
Håller med dig om att ett bussbyte snarast... dokumentera skadorna med bilder ev en polisanmälan...

Kan bara säga att det är ett speciellt folk som åker sträckan Särö/Kullavik/Snipen/C på fyllan...
Kan bara säga att det ser för J**ligt ut. Klientelet på sträckan har utan tvekan blivit värre än på 60 – 70 talet när jag åkte där. Det hände att sätten gjordes sönder och det kladdades i bussarna som GSJ körde på sträckan Kungsbacka – Göteborg via Snipen då också men det var mer undantag än regel.
Det bästa vore att ställa ner sådan här bussar och ställa in turer med hanvisning till fordonsbrist på grund av vandalisering. Det skulle antagligen väcka till reaktion hos dem som ser men inte bryr sig.
Hade bussarna sett ut på detta sättet i de trakter där jag kör hade antagligen skolbarnen fått gå till skolan i stället.

Tobbe

Det ser inte så mycket bättre ut i Nacka värmdö bussarna. jag länkar en sida om hur det kan se ut i bussarna på Nacka Värmdö
http://erret.se/Mindre%20vackra%20interiorer.htm

Zella

Fy faan... det är inga mäniskor som grisar ner så... det är odjur, svin...

Och så klaga dom på att bussarna ser fördjävliga ut...

Erling.L

Citat från: Johan B skrivet 17 november 2007, 12:54:35 PM
Det är synd att den annars trevligaste bussen på 80 sunkats ner något så fruktansvärt. Fast den har sett sliten ut ett tag nu utan att GS verkar gjort särskillt mycket åt det. Är det avyttring på gång kanske?

tror den skall leva ett år till minst men problem o fram inrednings detaljer e nog största probelmet just nu
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus