En lördag i Sofia

Startat av Hasse L, 18 december 2013, 20:56:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Söderort FTW

Rätt kul ändå att området ser EXAKT likadant som nu som då faktiskt

Resenären

Nåja, visst är det samma fastigheter även om Sofiaskolan rustats och fått ljusare färg och det är andra butiker. Men bakom fotografen har det ju tillkommit rejält mycket nya fastigheter för att inte tala om hur det kommer att  bli när Söderhallen ersatts med bostäder.

JDS

Citat från: Resenären skrivet 30 december 2013, 19:48:20 PM
Nåja, visst är det samma fastigheter även om Sofiaskolan rustats och fått ljusare färg och det är andra butiker. Men bakom fotografen har det ju tillkommit rejält mycket nya fastigheter för att inte tala om hur det kommer att  bli när Söderhallen ersatts med bostäder.

Några nya fastigheter har inte tillkommit såvitt jag vet (möjligen har några delats) men däremot har det uppförts en del nya byggnader :P

Resenären

Ja precis JDS "byggnader" är ju rätt ord. Eller ännu enklare "hus" kanske...

yngrot

Citat från: MartinMartin skrivet 26 december 2013, 02:29:39 AM
Säger tvärt om istället, folk har blivit handikappade av alla låggolvsfordon, vore bättre att ta väck skiten så folk kunde börja gå åtminstonde några trappsteg.





På dessa CR är det rätt låga insteg vid dörrar  och ganska låga podestrar där stolar sitter så nog skulle jag vilja påstå att dessa inte är särskilt svåra att komma varken av eller på  utom med barnvagn/rullator   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Leyland

Citat från: yngrot skrivet 05 januari 2014, 16:53:26 PM
 
På dessa CR är det rätt låga insteg vid dörrar  och ganska låga podestrar där stolar sitter så nog skulle jag vilja påstå att dessa inte är särskilt svåra att komma varken av eller på  utom med barnvagn/rullator

För att inte tala om t ex gamla H34 med 1 steg in (2 beroende på hur man räknar), och sedan massor av platser utan podestrar. Dessa vagnar var verkligen före sin tid!

Railmaster

Lidingö hade en H59 med tvåekrad svart modernare ratt, var det möjligen 5295?