Huvudmeny

Möllan GS 5

Startat av Zella, 03 juni 2007, 16:03:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

He he kruthus har väll snart hela numerserien...  ;)

Dessa små bussar går på linje 57 Mån-Fre... på kvällen när 57:an sluta gå så tas bussen in på 62:ans linje... Och på helgerna så går den heldag på 62:an... Undra hur det blir till hösten då det blir trafikutökning och 62:an går till Kallebäck... och vad jag hört så blir det två eller tre omlopp på 62:an... och då går det ju inte att jaga småbussar... Skit i slipsgubben där nere i skår  :P

Möllan...

Erling.L

 62an skall inte upp i skår från Btabell utan vända i rondellen vid skår kyrka

linje 63 skall köra centralen gårda skår skår centralen vet inte hur sent eller hur tät med mera den skall gå
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Zella

Hmmm Kallebäck var väll slutstation för 62 eller har planerna ändrats ?  :)

Erling.L

kallebäck blir i A tabell
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

S Svensson

Linje 62 vänder vid rondellen vid Skårs kyrka. Linje 63 är ny linje som ersätter linje 62,dvs kör runt området vid Skår och sedan gå till Drottningtorget. Linje 62 går enbart St Sigfridsgatan.

Niklas Bygdestam

Citat från: Zella skrivet 03 juni 2007, 16:03:32 PM





Är detta en av de bussar som har ett förflutet från Uppsala? Eller är det en likadan?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas Gustafsson

NEj, det är 1-3 som är från GUB. 4-5 köptes nya till GS och är något mindre. 5 är f ö tillbaks i Mölndal, det är 6:an som finns på Kruthusgatan. 4:an som är ordinarie på Kruthus stod fortfarande häromdagen på Neoman i Grimbo.

//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

S Svensson

Nr 6 är av en något äldre modell av Neoplan 4409 (reservation för beteckningen) Kanske vi får se ett foto på den.Var väl i Kungsbacka tidigare.SS

Erling.L

Citat från: S Svensson skrivet 27 juni 2007, 17:43:53 PM
Nr 6 är av en något äldre modell av Neoplan 4409 (reservation för beteckningen) Kanske vi får se ett foto på den.Var väl i Kungsbacka tidigare.SS

finns i ett tidigare inlägg

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=334.0

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Niklas Bygdestam

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 juni 2007, 00:36:23 AM
NEj, det är 1-3 som är från GUB. 4-5 köptes nya till GS och är något mindre. 5 är f ö tillbaks i Mölndal, det är 6:an som finns på Kruthusgatan. 4:an som är ordinarie på Kruthus stod fortfarande häromdagen på Neoman i Grimbo.

//Jonas



Ingen som har bild på bussarna 1-3?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas Gustafsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 juni 2007, 00:36:23 AM
NEj, det är 1-3 som är från GUB. 4-5 köptes nya till GS och är något mindre. 5 är f ö tillbaks i Mölndal, det är 6:an som finns på Kruthusgatan. 4:an som är ordinarie på Kruthus stod fortfarande häromdagen på Neoman i Grimbo.

//Jonas

Här flyttas det fram och tillbaka...
Nu är det 5:an som är på Kruthusgatan igen.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Erling.L

ja 6an rasade väl igen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Jonas Gustafsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 29 juni 2007, 12:51:53 PM


Ingen som har bild på bussarna 1-3?

Aber natürlich. Bitte schön:





Snart, jag tror i och med hösttidtabellens införande, försvinner linje 87 "Trygga rundan" där 1-3 återfinns. Linjen skall ersättas med flextrafik.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Niklas Bygdestam

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 03 juli 2007, 00:29:21 AM
Aber natürlich. Bitte schön:





Snart, jag tror i och med hösttidtabellens införande, försvinner linje 87 "Trygga rundan" där 1-3 återfinns. Linjen skall ersättas med flextrafik.

//Jonas G



Tack! Roligt att se dessa bekanta bussar. Har för mig att någon har sagt att Uppsalaklädseln är kvar i bussarna och att man invändigt tydligt ser var de härstammar ifrån :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas Gustafsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 03 juli 2007, 12:02:13 PM


Tack! Roligt att se dessa bekanta bussar. Har för mig att någon har sagt att Uppsalaklädseln är kvar i bussarna och att man invändigt tydligt ser var de härstammar ifrån :)

Det stämmer, var ett tag sedan jag såg insidan i någon av dem men då hade de i alla fall Uppsalaklädsel på stolarna.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.