Kommuner utan rulltrappa

Startat av Ted Selander, 10 mars 2012, 20:16:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fikman

Rättvik och Orsa saknar med

Niclas Wennerlid

Citat från: Kristian skrivet 10 mars 2012, 22:59:38 PM
Det finns ingen rulltrappa i Nynäshamns kommun såvitt jag vet.

Ösmo station har väl rulltrappa nu för tiden?

// Niclas

Lars-Håkan_E

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 11 mars 2012, 08:31:33 AM
Ösmo station har väl rulltrappa nu för tiden?

// Niclas

Det finns fler rulltrappor än så inom kommunen, ett annat exempel är färjeterminalen.

Kronobergarn

Där jag kommer ifrån Alvesta så har inte den kommunen någon rulltrappa... men sen vet jag inte ifall det tillkommer en när projektet med ombyggnaden av Alvesta Stn är klart.

I den kommun jag bor i nu... Mölndal, så finns det två, En vid Mölndal Stn Västra ner till Mölndal C och en i Mölndal Stn Östra ner till perong för pendeltåg.

bjorn_k

Finns det något landskap/län som saknar?

Mats Karlsson

Citat från: bjorn_k skrivet 11 mars 2012, 19:18:04 PM
Finns det något landskap/län som saknar?
Jag är tämligen säker på att landskapet Dalsland saknar rulltrappor.

Ted Selander

Jag misstänker att åtminstone residensstaden i varje län har en galleria/varuhus med rulltrappa. Hur är det med Visby? Färjeterminalen kanske?

bjorn_k

Citat från: Ted S skrivet 11 mars 2012, 19:42:52 PM
Jag misstänker att åtminstone residensstaden i varje län har en galleria/varuhus med rulltrappa. Hur är det med Visby? Färjeterminalen kanske?
Inte bara kanske :) Däremot är väl Dalsland en bra gissning...

Lars-Håkan_E

Citat från: Ted S skrivet 11 mars 2012, 19:42:52 PM
Jag misstänker att åtminstone residensstaden i varje län har en galleria/varuhus med rulltrappa. Hur är det med Visby? Färjeterminalen kanske?

Finns ett antal rulltrappor/rullband i Visby

4 i färjeterminalen, Coop Forum, Åhlens, Lindex, MQ mfl

Kristian

Citat från: Håkan_E skrivet 11 mars 2012, 08:39:52 AM
Det finns fler rulltrappor än så inom kommunen, ett annat exempel är färjeterminalen.
Visst fan, färjeterminalen kan ju ha. Ge gärna fler av dina exempel för jag kan inte komma på fler ställen. Jag är dock ganska säker på att jag gick i en normal trappa när jag åkte tåg från Ösmo senast (2010), måste kolla nästa gång jag kör ned till Nynäshålan.

Joakim Wahlberg

Citat från: Kristian skrivet 11 mars 2012, 21:16:46 PM
Visst fan, färjeterminalen kan ju ha. Ge gärna fler av dina exempel för jag kan inte komma på fler ställen. Jag är dock ganska säker på att jag gick i en normal trappa när jag åkte tåg från Ösmo senast (2010), måste kolla nästa gång jag kör ned till Nynäshålan.
Om inget hänt sedan jag var där för någon månad sedan är det ingen rulltrappa där. Men Färjeterminalen i Nynäs har däremot rulltrappor.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

JB

Citat från: Mats Karlsson skrivet 11 mars 2012, 19:42:23 PM
Jag är tämligen säker på att landskapet Dalsland saknar rulltrappor.

Jag med, detsamma gäller nog Öland och Härjedalen. Hur är det med Hälsingland? Finns det några rulltrappor där?

Lars-Håkan_E

Citat från: JB skrivet 12 mars 2012, 13:13:13 PM
Jag med, detsamma gäller nog Öland och Härjedalen. Hur är det med Hälsingland? Finns det några rulltrappor där?

ICA i Sveg har rulltrappa  ;) alltså utgår Härjedalen

Åhlens i Hudik har rulltrappa, dessutom finns ytterligare minst en rulltrappa i Hudiksvalls centrum, Hälsingland utgår också.

JB

Det trodde jag inte om Sveg, men där ser man att ens fördomar inte alltid stämmer.

JDS

Har Lidingö någon rulltrappa?