Kommuner utan rulltrappa

Startat av Ted Selander, 10 mars 2012, 20:16:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Hur många, och vilka, av Sveriges 290 kommuner kan tänkas sakna rulltrappa?
Jag bor i en.

Lars-Håkan_E

Många norrlandskommuner, Bräcke, Berg t.ex.  och Ånge?

Andersson

För att inte tala om kommunerna uppe i riktiga norrland (norr/västerbotten)

Mikey

Flens kommun...? ::) (Eller finns det på tågstationen?)

Mats Karlsson

Färgelanda kommun saknar rulltrappa. Det gör även Karlskoga kommun. I stället har vi ett icke fungerande rullband i vår lilla galleria "Kulan".

Tommy E

Jag skulle tro att jag också bor i en kommun utan rulltrappa. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

chanel


homer

borde vara lättare att säga vilka kommuner som har rulltrappa, men jag gillar ändå frågan då de var något jag ofta tänkte på när jag var yngre då min gamla hemkommun saknar

Kristian

Det finns ingen rulltrappa i Nynäshamns kommun såvitt jag vet.

SimonB

Det känns som att det vore enklare att räkna upp de kommunerna som har rulltrappa istället, för de är nog avsevärt färre än de som inte har.

swedebear

Citat från: Mats Karlsson skrivet 10 mars 2012, 21:06:24 PM
Färgelanda kommun saknar rulltrappa. Det gör även Karlskoga kommun. I stället har vi ett icke fungerande rullband i vår lilla galleria "Kulan".

Det rullbandet har varit icke fungerande i många år dessutom...
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Cyklisten

Eslöv, Höör, Hörby, Svalöv, Burlöv, Kävlinge och säkert massa fler skånska kommuner. Troligen bl.a. Östra Göinge, Sjöbo, Ystad, men jag känner inte till dessa så bra.

Ärligt talat, de enda rulltrappor i Skåne jag känner till finns i Malmö, Helsingborg, Hässleholm och Trelleborg, om jag minns rätt.

Camilla

#12
Såvitt jag vet så finnas det ingen rulltrappa i värmdö heller om man inte räknar med räknar biltemas rullband

Staffan A

Runt Göteborg: Bollebygds kommun, Öckerö kommun, Marks Kommun

bisquit

I Kumla har vi garanterat ingen rulltrappa! Men däremot en av Sverige längsta trätrappa!  8)