Huvudmeny

Kapad websida ?

Startat av 1896, 25 januari 2012, 17:33:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mil

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 12 februari 2012, 10:57:32 AM
Varför skulle ägaren till "Veteranbuss webben" ta bort sidan, för att göra den mer till en personlig sida ? Hade ju besökare från hela världen, och hade en betydligt bredare "kundkrets",  att koppla "Wasatrafik" till hotrod och personliga upplevelser är ju väldigt långsökt.

Han kanske inte hade bussintresset längre ring o fråga honom då men hotrodens nuvaranderegistrerade ägare samt den gula Afgs tidigare ägare är samma person som äger domännamnet

Olle

Det kan ju vara så att man missat förlänga domänen, och därmed någon annan kunnat ta över den ?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Olle skrivet 12 februari 2012, 12:05:06 PM
Det kan ju vara så att man missat förlänga domänen, och därmed någon annan kunnat ta över den ?

Knappast i det här fallet. Domänen går ut i augusti 2012.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Björn Forslund

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 februari 2012, 12:13:08 PM
Knappast i det här fallet. Domänen går ut i augusti 2012.


Sedan är det så att Lasse L som har domänen inte har någon buss längre, vad jag vet. Han gillar dessutom jänkebilar, så han har väl gjort om hemsidan som det passar för stunden.

mil

Citat från: Olle skrivet 12 februari 2012, 12:05:06 PM
Det kan ju vara så att man missat förlänga domänen, och därmed någon annan kunnat ta över den ?

Men läser du inläggen skrev ju att de tär densamma som äger bilar på den sidan som ÄGER DOMÄNEN allt kontorllerat via www.iis.se och där såg man som staffan sade också att den är förnyad och förlängd med


Fattar ej varför det är så svårt att förstå att folk kan ändra sina sidor hur de vill de är ej tvugna att ha kvar en inriktning som de haft innan bara för att några vill det


Förlåt min sura ton men då man skriver at tman kollat vem som äger sidan och att det är samma som har bilarna på sidan

Sedan så innan jag skrev men efter dig Olle så kom Bjärn Forslund med lite mer förtydligande

Olle

Citat från: mil skrivet 12 februari 2012, 12:49:38 PM
Men läser du inläggen skrev ju att de tär densamma som äger bilar på den sidan som ÄGER DOMÄNEN allt kontorllerat via www.iis.se och där såg man som staffan sade också att den är förnyad och förlängd med


Fattar ej varför det är så svårt att förstå att folk kan ändra sina sidor hur de vill de är ej tvugna att ha kvar en inriktning som de haft innan bara för att några vill det


Förlåt min sura ton men då man skriver at tman kollat vem som äger sidan och att det är samma som har bilarna på sidan

Sedan så innan jag skrev men efter dig Olle så kom Bjärn Forslund med lite mer förtydligande

Jag menade att domänen eventuellt hade ny ägare, men så var tydligen inte fallet, ledsen att jag lade mig i det hela ..

Danne B.

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 12 februari 2012, 10:57:32 AM
Varför skulle ägaren till "Veteranbuss webben" ta bort sidan, för att göra den mer till en personlig sida ? Hade ju besökare från hela världen, och hade en betydligt bredare "kundkrets",  att koppla "Wasatrafik" till hotrod och personliga upplevelser är ju väldigt långsökt.

Är det inte faktiskt ännu mer långsökt att någon hackar en sida för att lägg upp bilder på sin egen bil med regnumret synligt...?

//Danne

mil

Citat från: Danne B. skrivet 12 februari 2012, 14:16:45 PM
Är det inte faktiskt ännu mer långsökt att någon hackar en sida för att lägg upp bilder på sin egen bil med regnumret synligt...?

//Danne

;D

Jacob

Citat från: Danne B. skrivet 12 februari 2012, 14:16:45 PM
Är det inte faktiskt ännu mer långsökt att någon hackar en sida för att lägg upp bilder på sin egen bil med regnumret synligt...?

//Danne

Visst är det så. Dock är det för mig ett frågetecken varför det står på ett helt annat språk?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

mil

Citat från: Jacob skrivet 12 februari 2012, 14:47:11 PM
Visst är det så. Dock är det för mig ett frågetecken varför det står på ett helt annat språk?

//Jacob

Som flera sagt innan så ligger det till 99% latin inne i dessa mallar och det är det som är det främmande språket. Troligen har han bara velat lägga upp bilder på sidan och inte gjort något med någon text eller så

Danne B.

Citat från: mil skrivet 12 februari 2012, 14:51:05 PM
Som flera sagt innan så ligger det till 99% latin inne i dessa mallar och det är det som är det främmande språket. Troligen har han bara velat lägga upp bilder på sidan och inte gjort något med någon text eller så

Precis! Dock sannolikt "fusklatin".

JB förklarar detta på trådens första sida.

//Danne

Susanne

Om man har en hemsida som är populär som man sen lägger ner så brukar man ju skriva det på hemsidan så folk slipper undra. Fast folk fungerar ju olika.

1896

Citat från: Susanne skrivet 12 februari 2012, 15:20:37 PM
Om man har en hemsida som är populär som man sen lägger ner så brukar man ju skriva det på hemsidan så folk slipper undra. Fast folk fungerar ju olika.

Exakt min poäng, känns som om det hade varit naturligare att starta en ny domän för nuvarande ämne.

mil

roligt att läsa folk som bestämmer vad man skall göra med det som man betalar för.

Varför skall han skaffa en ny domän bara för du vill se på bussar? du har ingen aning om vad han har för avsikter med domänen framöver eller hur?

Björn Forslund

Jag tycker att vi skippar den här diskussionen nu.
Ägaren av webbsidan gör givetvis som han vill och ingen kan komma med några krav.
Det är ingen ide att spekulera om vad han ska eller inte ska göra.