Varit medlem nu i 5 år.

Startat av Möllers, 08 januari 2012, 18:16:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Sog nu jag har varit medlem 5 år nu på Bussnack har varit medlem sedan 2007  :)

Björn Ax

Samma här snart.    2007-11-14 registrerade jag mig.

Christer K

Har nästan varit med från början, det första Buss snack startades av Ulf Rådström som hade detta under sina vingar ett tag. Togs sedan över av Svof som nu har drivit detta i många år. Ett tag fanns sidan på en tysk server men då hade vi som har Comhem bredband problem att komma in på sidan.

Finner att Buss snack har utvecklas under åren och sidan ger mig information om nya och gamla bussar och sådana man tidigare har kört.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Ersa

Var det inte Micke Askander som startade forumet med ett konto hos Parsimony?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 08 januari 2012, 21:45:40 PM
Var det inte Micke Askander som startade forumet med ett konto hos Parsimony?

Ulf Rådeström drev en mejlinglista för bussintresserade där de som var med på listan kunde meddela sig med varann via vanliga mejl. Det var alltså ett ganska otympligt system som också var svårkontrollerat. Uffe tröttnade i alla fall på detta och någon annan - jag har glömt vem - tog över men listan självdog.

Mikael Asklander startade Buss-snack för drygt tio år sedan och drev den privat. SvOf tog dock snart över. Alla medlemmar nyregistrerades när vi lämnade Parsimony i maj 2007 och därför har ingen äldre registreringsdatum än så. Mattias har alltså varit med längre än vad som står i profilen. Så det går tyvärr inte att läsa ut vilka vi är som varit med från början.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Camilla

Jag har bara varit med sedan maj  2008

Christer K

Tänka sig att det var så det började med mail, det hade jag totalt glömt bort. Tackar för informationen Staffan.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Peter Rost

I skrivande stund har jag hållit till på detta eminenta forum sedan maj 2007!

/Peter

Jacob

Har inte någon aning om exakt är jag blev medlem men tror det var vintern 2005/2006 eller våren 2006. Minns i alla fall att jag skrev ett inlägg valborg 2006. Vet att jag från forumet fick nys om nyleveransen av GUB 101-104 men jag kan ju varit läsande då och inte medlem.

Hade varit roligt att spara gamla Bussnack som ett låst arkiv, så hade man kunnat gräva där.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 09 januari 2012, 04:22:17 AM
Hade varit roligt att spara gamla Bussnack som ett låst arkiv, så hade man kunnat gräva där.

Det finns sparat där ute. Bl.a på någon av mina externa hårddiskar, och säkerligen flera andras. Dock är det ingen som har dessa zip-filer tillgängliga från sitt eget hemsidekonto just nu, vad jag vet. Själv saknar jag intresse för att förskaffa mig ett eget hemsidekonto.

Vad gäller ens egen aktivitet är jag registrerad på SSS-forum 17 nov 2003, så gissningsvis började jag med Parimony-Bussnack samma höst.

OSkar000

Citat från: Ersa skrivet 09 januari 2012, 10:31:45 AM
Det finns sparat där ute. Bl.a på någon av mina externa hårddiskar, och säkerligen flera andras. Dock är det ingen som har dessa zip-filer tillgängliga från sitt eget hemsidekonto just nu, vad jag vet. Själv saknar jag intresse för att förskaffa mig ett eget hemsidekonto.

Vad gäller ens egen aktivitet är jag registrerad på SSS-forum 17 nov 2003, så gissningsvis började jag med Parimony-Bussnack samma höst.

Finns det intresse så kan jag leta reda på filerna och lägga upp dem. Räkna dock inte med någon monsternsnabb nedladdningshastighet från mig dock.

v-aros

Citat från: OSkar000 skrivet 09 januari 2012, 21:07:30 PM
Finns det intresse så kan jag leta reda på filerna och lägga upp dem. Räkna dock inte med någon monsternsnabb nedladdningshastighet från mig dock.

Jag tycker det låter mycket intressant!

Mvh v-aros