"Skickat från min Tepatalk"...

Startat av Ulf Berlin, 04 januari 2012, 17:36:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...är en textmassa som börjar att dyka upp i vissa skribenters inlägg.
Är"tepatalk"någon ny sorts teknikalitet i nya Ipoder/Ipader?
Det vore snällt om skribenten tog bort denna text från inlägget då den
inte tillför något./Ulf

pierrew

Om du stavar ordet rätt, dvs Tapatalk så är det lättare att hitta info om det ;)

Björn Ax

Citat från: Ulf Berlin skrivet 04 januari 2012, 17:36:04 PM
...är en textmassa som börjar att dyka upp i vissa skribenters inlägg.
Är"tepatalk"någon ny sorts teknikalitet i nya Ipoder/Ipader?
Det vore snällt om skribenten tog bort denna text från inlägget då den
inte tillför något./Ulf

Är upp till varje skribent om h*n vill låta det stå kvar eller inte. Då är det lätt att veta att det är skickat från en mobil.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Andersson

Citat från: Björn Ax skrivet 04 januari 2012, 18:58:09 PM
Är upp till varje skribent om h*n vill låta det stå kvar eller inte. Då är det lätt att veta att det är skickat från en mobil.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Visst är det lätt att veta att det är skickat från en mobil, men vad tillför det?

Missförstå mig inte, har inget med bakåtsträvande eller något sådant, kör själv med en iPhone, men jag har tagit bort alla sådan avslutande "sidfötter" ser bara löjligt ut kan jag tycka, som om man vill försöka skryta med vad man har för telefon.

Ted Selander

Håller med om onödigheten, men rekommenderar att använda Tapatalk, ett utmärkt gränssnitt.

Jona

Eller så har man det för att det förtydligar att man skriver detta på sin mobil, med liten skärm, och om man uttrycker sig konstigt eller i fel ordföljd så är förklaring alltså inte slarv, stress eller dyslexi  utan det kan även vara den naturliga förklaringen att man skrivit från sin mobil, där man inte får samma överblick, inte lika bra tangentbord, och en ordlista som hjälper en och skriva annat ord än vad du tror du skrev.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Björn Ax

Citat från: Andersson skrivet 04 januari 2012, 19:16:15 PM
Visst är det lätt att veta att det är skickat från en mobil, men vad tillför det?

Missförstå mig inte, har inget med bakåtsträvande eller något sådant, kör själv med en iPhone, men jag har tagit bort alla sådan avslutande "sidfötter" ser bara löjligt ut kan jag tycka, som om man vill försöka skryta med vad man har för telefon.

Jo lite skryt lär det ju vara ibland. :)

Men också som jona skrev så kan ju dom intelligenta ordböckerna automatiskt ändra ett ord utan att man märker detta. Kollar man inte igenom innan man trycker på skicka så blir det fel.

Själv så har jag kvar det för att jag inte gått in på inställningar ännu. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Carl Eric

Kanske skall tilläggas att Tapatalk är en app som numera går att använda till buss-snack. Har jag rätt?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Ax

Citat från: Carl Eric skrivet 05 januari 2012, 12:08:35 PM
Kanske skall tilläggas att Tapatalk är en app som numera går att använda till buss-snack. Har jag rätt?

Ja precis. Lättare att använda än mobilens webbläsare.

Joakim Wahlberg

Citat från: Björn Ax skrivet 05 januari 2012, 15:21:10 PM
Ja precis. Lättare att använda än mobilens webbläsare.
Vad är det för fel på denna?
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?wap2

Vet man att det kan bli felstavat på mobilen, rättar man ju sig efter det, och läser det man skrivit, och rättar det som blivit fel. Tycker själv texten inte tillför något. Varför inte, som på länken jag angav, visar en "mobil-symbol" när man postar ett inlägg, syns lika bra det.

Sent from my Computer
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Björn Forslund

Snälla, dra inte igång denna diskussion igen!
Vi har redan haft den för ett bra tag sedan innan vi införde Bussnack som "app". Själv tyckte jag också att det gick utmärkt att surfa på Bussnack precis som det var, men många vile ha appen och vi försöker vara lyhörda och införa nya grejer när de efterfrågas.
Om det sedan står en rad med varifrån man skriver, om det är en smartphone eller Tapatalk eller vadsomhelst, vad spelar det för roll?