Huvudmeny

VW-service

Startat av Mölle-Mats, 04 oktober 2011, 10:00:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mölle-Mats


Denna tråd är utbruten från tråden om registreringsnummer/skyltar. Länk återfinns nedan.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=21921.0




Citat från: bjorn_k skrivet 03 oktober 2011, 22:39:27 PM
Men det är fortfarande en VW ;) (mao ÅK EJ)
Hurmel murmel - vad är det för fel på das Auto nu då? Har själv en ungefär jämngammal Passat leasad på firman, och är mycket nöjd med den! Så jag tror fortfarande att nrplåten ovan ska uttolkas som att bilen är bra!  8)

Nico


VW är bra bilar, inget att hymla om på det viset. Var själv och fingrade på en VW Tiguan häromdagen, men höll sedan tassarna i styr. Kruxet med VW är istället deras servicenät som år efter annat brukar placera sig i den absoluta botten, i synnerhet då i storstadsområdena om rapporterna stämmer. Undantag finns dock i form av mindre enskilda handlare som är duktiga och förstår sig på det här med kundrelationer, men tyvärr försvinner de ofta i mängden. Att försöka serva bilen på ett schysst sätt i t.ex. Akalla eller Ulvsunda här i Stockholm har jag sett alldeles för många vänner som har försökt, blivit illa bemötta och sedan gett upp VW och bytt märke.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bjorn_k

Hm, jag har inget alls mot varken vw eller Audi som bilar, tvärtom! Tyvärr är det precis av den anledning Nico anger som jag håller mig borta (numer)... Otrevligare och mindre serviceinriktad personal får du leta efter i min hemstad :( Tur det finns små verkstäder man kan vända sig till, för jag har fortfarande en Audi i garaget, mer att betrakta som entusiastbil... (S2)

the0fiskis

jag har åkt i en audio (hyrde till sälen) och bilen var skön och gick bra och väldigt häftig inuti...
varför vi hyrde audio var pga dem hadde dubdäck. annars brukar vi hyra nissan qaskag(osäker stavning)
wv har jag inget att säga åt...
skoda (ca billigare wv...) tycker jag ochså om. vi hadde en i några år (01a) och gick bra fungerade nästan perfekt, bra svervic ect...

Mölle-Mats

Citat från: bjorn_k skrivet 04 oktober 2011, 15:07:43 PM
Hm, jag har inget alls mot varken vw eller Audi som bilar, tvärtom! Tyvärr är det precis av den anledning Nico anger som jag håller mig borta (numer)... Otrevligare och mindre serviceinriktad personal får du leta efter i min hemstad :( Tur det finns små verkstäder man kan vända sig till, för jag har fortfarande en Audi i garaget, mer att betrakta som entusiastbil... (S2)
Då förstår jag! En bil är ju aldrig bättre än sin serviceverkstad!

Nu har jag förmånen att ha Börjessons Bil i Ängelholm på gångavstånd på jobbet - de brukar placera sig i en absoluta toppen bland samtliga landets VAG-verkstäder vid alla undersökningar av kundnöjdheten med deras service och bemötande, och jag har bara gott att säga om dem för egen del.

Men innan jag "hittade" Börjessons så servade jag hos andra VAG-verkstäder, och var inte lika nöjd då!

yngrot

Börjessons verkar vara en bra verkstad var några år sen jag anlita den men de gjorde vad de skule. Vilket inte VAG verkstad i Borås gör  >:(  den hette E.G Larsson förr men det vart inte ett dugg bättre när det blev Toveks bil lämmna in en bil 4 ggr innan den var ok och då hade jag tydligt talat om var felet var .. en jobar kompis lämna in sin Skoda pickup och den hade inte ens flyttats från parkeringen en betalt för service ville de minsann ha  :P   eller ännu värre om man lämna in bilen för koll före bes. och därefter få 2 or på bes ...  nej fyy f#n för deras bedrövliga verkstäder
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina