Huvudmeny

vad jobbar ni med?

Startat av the0fiskis, 10 juli 2011, 00:40:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fikman

Anders heter jag, har dom senaste ca 15 åren har mitt kontor beståt av en instumentpanel, lastbil buss likbil taxi, för stunden är det taxi (färdtjänst/sjukresor i huvudsak) och det står det Siljanbuss (www.siljanbuss.se) på lönekuväret.
Varför Fikman kan väll en å annan undra kanske, jo vad vore livet utan kaffe, minst 10 koppar om dan, bär alltid med mig en kopp också ;D

Lusan

Cattis heter jag, Lusan är inte min hund. Kör för närvarande turistbuss för Delfinbuss. Innan dess en kort avstickare på Swebus men Arlanda - CT nästan dagligen var inget för mig. Innan Swebus var det PTS i ett år. Busskörandet började jag i Skåne och Hörby, först på Connex och sedan Lysekilsbuss och körde då Skåne Expressen 1&2. Innan jag började köra buss jobbade jag med hästar på heltid, bla över tre år i Österrike. 

Björn Lövdahl

I dagsläget jobbar jag som lastbilschaufför. Kör mejerivaror, allt ifrån tanktransporter med bil och släp, till distrubution ut till butiker, även här oftast med bil och släp.
Ska dock bara köra ca 3 veckor till, sen ska jag börja utbilda mig till Lokförare. Kommer säkert extraknäcka lite inom vägtransporterna även framöver, lastbil och/eller buss
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Tonniiie

Hej! Tonnie 18 år här.

Går på gymnasieskola och utbildar mig inom Logistik/Transport mangement.

Håller för fullt på med BE/CE tillstånden.

Martin Maltkvist

Goafton allesammans

I grund och botten är jag utbildad yrkesförare på lastbilssidan men inledde min chaufförskarriär med just turistbussar, först som trafikledare men efter avslutad bussutbildning i Vännäs gick jag över till att börja köra självständigt.
Det kunde bli rätt så ofta men numera har jag det som extraknäck och låter istället Stockholms stadsbussar vara min huvudsyssla, undantag var i september i fjol då det blev 3 veckor med olika 431:or(Setra).
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

BadTab

Började som inhyrd mek på busslink 2005, blev fastanställd 1/1-06.
Har sen dess i huvudsak meckat sl-bussar, med kortare avbrott som tungbärgare på SSBT. Trivs med mitt jobb, men en dag lär man hitta på nåt annat att göra. Vid sidan av meckandet så kör jag följebil åt ett större luftballongsföretag, där jag siktar på att ta flygcert och bli ballongpilot.

Det var lite kort om mig, sådär lagom anonymt också..;)

Möllers

Skulle du vilja bli lokförare hos Öresundståget? Björn Lövdahl.

mushkot

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 03 augusti 2011, 19:46:27 PM
Goafton allesammans

I grund och botten är jag utbildad yrkesförare på lastbilssidan men inledde min chaufförskarriär med just turistbussar, först som trafikledare men efter avslutad bussutbildning i Vännäs gick jag över till att börja köra självständigt.
Det kunde bli rätt så ofta men numera har jag det som extraknäck och låter istället Stockholms stadsbussar vara min huvudsyssla, undantag var i september i fjol då det blev 3 veckor med olika 431:or(Setra).
Tog du också ditt kort på liljaskolan? Vilket år var detta?

Martin Maltkvist

Citat från: mushkot skrivet 07 augusti 2011, 16:17:50 PM
Tog du också ditt kort på liljaskolan? Vilket år var detta?
Hösten 2009, då läste jag en utbildning på 15 veckor som löpte från 7/9-18/12.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Mats Karlsson

Citat från: M skrivet 11 juli 2011, 18:13:45 PM
Har kört som timmis hos GS i 12 år annars jobbar jag som  mek åt Sveriges största och ända busstillverkar sedan 31 år tillbaka. Och på bilfirman sedans 33 år
lastbilat de 2 första åren.

Aha, jobbar Du åt Scalvo!?

New_options

Jag jobbar med fastighetsskötsel i ett statligt bolag

Alex Ljusteröbon

Lite bilder på mitt jobb då. Kör som sagt schact i sthlms området. Trivsam körning. Över till bilderna :)


Står inne på bygget vid risne korset o väntar på last


Ner farten till citybanan på torsgatan.
Det var dom bilderna som blev bra. Ska försöka ta bättre i natt
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Robert T

Jag är busschaufför åt Nobina och är stationerad i Österbybruk som timanställd. Har kört buss i snart tre år.

Jag innehar BE CE DE körkort så jag är lite sugen på att börja köra lastbil. Min dröm har varit att ligga ute hela veckan och se Sverige/Norden. Men så länge jag har så nära som jag har nu till jobbet och jag får den tid jag vill ha blir det inte av att jag söker annat jobb... Så det är lite upp till min arbetsgivare hur mitt liv blir.

Sundås

Tog studenten 2008, därefter följde studier på Högskolan i Kalmar (som sedan blev Linnéuniversitetet). Först ett halvår statsvetenskap, sedan ett halvår psykologi, och därefter ett år på turismprogrammet. Sedan tog jag studieuppehåll, då jag fick erbjudande om jobb. Det har jag fortfarande.

Jobbar sedan snart ett år på Flexbuss/Dacke Buss huvudkontor i Nybro med order/offert, trafikplanering och trafikledning för beställningstrafiken. Innefattar mycket kundkontakter, telefonsamtal och mailande. Har faktiskt inte något busskort ännu. Jag reseleder också med jämna mellanrum, det är ju fantastiskt roligt att få se verkligheten och kunderna ibland!

Innan dess har jag sommarjobbat inom Orrefors Kosta Boda i fyra år, först ett år som guide på Kosta glasbruk, därefter tre år som butiksbiträde på Boda glasbruk. Har även arbetat extra i simhallen i Emmaboda.

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

OSkar000

Planerare, logistiker, excelhackare och utvecklare inom jordbruksmaskiner.

Jobbade tidigare som logistiker inom en annan branch och har pysslat med det sen sisådär 4 år tillbaka. Dessförinnan, truckmupp och godsmottagare ett antal somrar (2000 och framåt)