Huvudmeny

vad jobbar ni med?

Startat av the0fiskis, 10 juli 2011, 00:40:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ROBERTS

Sign Roberts = Robert Söderström, 52, Huddinge.

Arbetade 1975-97 som brevbärare, sorterare, expeditionsvakt m m m på Kungliga Postverket.
Tog busskort på SL 1979, så det blev många arbetshelger bakom ratten, 2-3 av 5 semesterveckor
gick åt bakom ratten.
Ideellt arbete hann jag med dessemellan, mest som konduktör på Djurgårdslinjen.
Körde buss på heltid 1997-2000, då jag började köra taxi och snart skaffade eget åkeri inom
Kurir och senare Stockholm.
2005 åkte mitt högra ben på en nervskada, och jag blev tvungen att ändra mitt liv, mest med att
stanna inom husets fyra väggar.
2010 gick jag med i NHR, en handikapporganisation, där jag numera är kassör, redaktör för vår
hemsida, aktivitetsorganisatör och reseledare.
Kom med i Buss.snack av en händelse, men har tidigare varit medlem i SvOF.

tågluffaren

Jan heter jag och är 17 år. Tog studenten för exakt en månad sen och ser fraltiden som ett oskrivet blad. Bloggar på www.sjguide.se och skriver här i Bussnack och Postvagnen. Aktiv på Facebooksidor bla. SJ AB och Destination Gotland

Jacob

Heter Jacob och är 17 år, ska börja andra året på Naturvetenskaplig linje på Katedralskolan i Uppsala. Har haft några sångjobb under min tid som gossopran, bl.a medverkade jag i pjäsen "Som ni vill ha det" på Uppsala Stadsteater 2006. Men när målbrottet kom blev det slut på sångjobben, men jag är fortfarande med i Uppsala Domkyrkas Gosskör där jag har sjungit sedan 2002.

Är just nu i final i OLW Mysmatchen, med smaken "Sourcream & Italian cheese". Rösta gärna och köp från och med 5 september :)

www.mysmatchen.se

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Vi-som-vill-att-Sourcream-Italian-Cheese-ska-vinna-Mysmatchen-2011/100208346740186

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

MrX

Daniel heter jag, mitt nickname MrX hänger med från LUF där vi var tre med samma för- och efternamn och på något sätt var vi tvungna att skilja våra interna mailadresser ifrån varandra, då fick jag ett litet x efter mitt namn. Och imorgon fyller jag hela 24 år.

Vad jag jobbar med då, just nu är jag trafikledare på Nobina i Stockholmsområdet. Har hand om flera olika områden men framförallt Tyresö, Södertälje, Bromma, Kallhäll och Norrtälje. Där har jag arbetat sedan mars i år och har sedan 1 juli mitt livs första tillsvidareanställning.

Har jobbat extra på Nobina sedan 2004 då jag fick mitt första sommarjobb i servicehallen. Har sedan sommaren 2008 även D-körkort och har därav kört en hel del buss vid sidan av mina studier. För så är det, jag har pluggat i nästan fyra år på universitetet till samhällsplanerare. Min förhoppning är att i framtiden få arbeta mer långsiktigt med kollektivtrafik i någon form, att helt enkelt planera framtidens kollektivtrafik. Om det är på Nobina ska jag låta vara osagt, vi får se vad som händer.

Har även jobbat på min gamla gymnasieskola som vikarie och lite alltiallo.

Det där med bussar fick jag på köpet som liten, i princip hela min familj har någon gång kört buss. Så enkelt är det.

M

Har kört som timmis hos GS i 12 år annars jobbar jag som  mek åt Sveriges största och ända busstillverkar sedan 31 år tillbaka. Och på bilfirman sedans 33 år
lastbilat de 2 första åren.

yngrot

Sen 1977 kör jag buss. Före det på bageri och sommarjobb på städfirma . Så man kan säga "skomakare bliv vid din läst"  ;)  Har under åren även haft fackliga uppdrag
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

PauPut

Paul heter jag, är 17 år ung och går första året på Bräckegymnasiet, inriktning Fordon/Transport, efter sommarlovet går jag eventuellt om första året, fast då den nystartade inriktningen Fordon/Bussförare.
I framtiden så hoppas jag på ett jobb som bussförare, först för dom som kör i Göteborg, sen längre och längre körningar.

bussfan

hej jag heter eric och blir 33år och jobbar på en gård 2mil söder om kristinehamn.
Vad gäller mitt nicknamn bussfan så hittade jag bara på detta

SimonB

Jag utbildar mig till lokförare, men knäcker då och då extra på mitt gamla jobb som lastbilschaufför. Just nu har jag sommarlov och jobbar i fyra veckor med att leverera varor till restauranger i nordvästskåne.

Broder Trucker

Jobbar på Menzies Aviation,Arlanda med fraktsamordning samt VA-service på flygplanen. Är även med och tar emot några kärror och river av dom med...

groenis

Hej heter Lennart kallas för Grönis ett smeknamn som fortfarande hänger med sen första bilen en vw transporter från F18,
Utbldad svetsare jobbat som finmekaniker inom spelautomater varit bilrekondare för att sen bli bilförsäljare.
-83 så blev jag anställd på SL Råsta med en hel bunt sköna arbetskamrater var en sväng över till SL Hornsberg och färdtjänsten för att
återvända till Råsta.
Slutade på SL -88 då syrran behövde mera hjälp,startade en budfirma -93 körde taxi extra från -88 startade egen taxibil -95 som såldes
-09
började köra dist.bil -06 sporadiskt för att börja köra beställningstrafik -06 till nu för olika företag en del bra en del dåliga.


/Lennart

Jonas Gustafsson

Se raden längst ner. Mina ämnen är matematik och kemi men jag har också undervisat mycket i Naturkunskap A och även lite datakunskap (grundkurs). Efter 14 år på Burgårdens Utbildningscentrum i Göteborg gjorde jag förra hösten en mycket lång flytt  ;D några hundra meter norrut till Katrinelundsgymnasiet.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Olof Lagerkvist

Jag bor i Borås och jobbar i Göteborg på ett företag som sysslar med utveckling av system för mikrobetalningar, som det heter. Alltså företrädelsevis kortsystem för betalningar av små summor i varje transaktion där systemen också kopplas ihop med andra liknande system eller med större administrativa system för faktureringsunderlag, statistik m m.

Jag är också frilanskonsult i varierande grad och sysslar med det mesta som behöver rådgivning och utveckling främst när det gäller att anpassa datorsystem till användningsområde för att få det att bli så användbart som möjligt.

Mina kontakter med kollektivtrafiken är både som långpendlare och genom diverse uppdrag och branschkontakter i allmänhet.

Jag har bland annat startat en webbtjänst för lite mer sofistikerad visning av Västtrafik realtidsinformation: http://vtdep.ltr-data.se
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Muk

Jag arbetar som kriminalvårdare på häkte under sommaren. Något som tar tid från fotograferande och forumaktivitet.  :)

COO500

#29
Busschaufför åt KR Trafik sedan 07, först i Östersund med omnejd, sen körde jag linje 63 ett halvår i Dorotea. Nu kör jag sedan årskiftet linje 14/46 Umeå - Vilhelmina. Innan jag körde buss så har jag provat det mesta, bilmek, dumperförare, lastbilschaffis, datatekniker..... osv.  ;)
COO500 e regnumret på "min" buss..... ;)