Huvudmeny

Canon EOS 7D.

Startat av Möllers, 06 juni 2011, 21:37:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

kan va tåg också och de rör sig ofta snabbare och ofta har man tagit sikte på en pinkt där man vill ha bilden
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

the0fiskis

men det kan göra skillnad mellan få en vissningsbar bild eller en bild me backdelen av det fordon man fotograferar. ett tåg går fort och om kamaran tar en bild på 1 skekund så kan tåget ha passerat.

JDS

Har varit med om ett antal kameror där det man försöker fotografera ofta helt enkelt hinner hända innan det blir någon bild... Snabb "klargöring" och möjlighet att ta flera bilder i snabb följd tycker jag är helt nödvändigt på en kamera, oavsett om det är bussar, tåg, människor (t ex på en fest) eller andra djur som man vill fotografera!

New_options

sedan är väl frågan vad din definition av snabbhet är, JDS

JDS

Citat från: New_options skrivet 26 juni 2011, 06:24:27 AM
sedan är väl frågan vad din definition av snabbhet är, JDS

Med snabbhet menar jag att elektroniska fördröjningar inte är dimensionerande för hur sent den faktiska exponeringen sker. Med "snabb klargöring" menar jag alltså ungefär, att om jag tittar ned på kameran för att vrida reglagen till rätt läge så ska den vara klar att ta bilder när jag tittar upp och har motivet i sikte. Och med "möjlighet att ta flera bilder i snabb följd" menar jag att man åtminstone i dagsljus bör kunna ta en ny bild omedelbart efter att man släppt avtryckaren och mekaniken i kameran återgått till normalläge. Och som sagt, jag har varit med om kameror som bryter mot båda punkterna.

Möllers

Kommer köpa en Canon 7D nån stanns med utan hus just nu är den slut  :)

Bussmicke

Var det inte du som gav upp den idén och du sa att 550D tog så bra bilder?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jo tar den fina bilder, men jag tror 7D kommer bli lättare kamera plåta med plus bilderna blir lite bättre helst ner dom rör sig.
7 D har bättre:
Upplösning bildsensor.
Upplösning bild (effektiv)
Autofokus 19 punkter min har 9 punkter.
Sen tar den snabbare bilder med gör hella saken bättre ju  :)

Detta blir min sista kamera blir inga fler sen.

Patrik

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 30 juni 2011, 01:10:31 AM
Detta blir min sista kamera blir inga fler sen.

Nu ljuger du.......
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Möllers

Skickade just efter Canon EOS 600D men sen ångrar jag mig kommer avboka den på cdon.
Vilket betende, får sluta tänka så har ju redan kameror ju varför staffa fler för står jag inte.
Måste vara jobbigt för är här läsa allt detta men ska förbättra mig.

Martin Maltkvist

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 30 juni 2011, 05:53:05 AM
Skickade just efter Canon EOS 600D men sen ångrar jag mig kommer avboka den på cdon.
Vilket betende, får sluta tänka så har ju redan kameror ju varför staffa fler för står jag inte.
Måste vara jobbigt för är här läsa allt detta men ska förbättra mig.
Det beror antagligen på din övertro att bättre kameror gör densamma för dina bilder och det ser ju inte ut att upphöra...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

SimonB

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 30 juni 2011, 01:10:31 AM
Jo tar den fina bilder, men jag tror 7D kommer bli lättare kamera plåta med plus bilderna blir lite bättre helst ner dom rör sig.
7 D har bättre:
Upplösning bildsensor.
Upplösning bild (effektiv)
Autofokus 19 punkter min har 9 punkter.
Sen tar den snabbare bilder med gör hella saken bättre ju  :)

Detta blir min sista kamera blir inga fler sen.

Vad får dig att tro att du kommer att ta bättre bilder med allt detta lullull?

JDS

Citat från: SimonB skrivet 02 juli 2011, 14:49:47 PM
Vad får dig att tro att du kommer att ta bättre bilder med allt detta lullull?

Han har provat allt annat och det hjälpte inte?

pierrew

Vad är det med bilderna som ska bli bättre?

Kanske du skulle ta och lära dig konsten att redigera dina bilder i exempelvis Photoshop istället,
bara en tanke om det nu är smådetaljer som färg, vitbalans osv du hakar upp dig på med bilderna.

Själv tycker jag bilderna duger hur bra som helst, då de helt enkelt inte blir mer upphetsande i de vinklarna med de motiven du fotar.

Möllers

#44
Får staffa det läggre fram då photoshop.