Huvudmeny

Canon EOS 7D.

Startat av Möllers, 06 juni 2011, 21:37:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Bara undra om mitt Objektiv Canon EF-S 18-200/3.5-5.6 IS passar tíll Canon EOS 7D?


Möllers

Okey tack för infon  :)

Bussmicke

Jag har det objektivet sitter på den klameran och är nöjd.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Kanske bli lite gnälligt nu är sugen staffa en sån i Aug eller Sept,för jag har kollat på en sån idag blev så svart sjuk  :P
Den tar mycket snabbare bilder än min gör med sog jag  :o

Bussmicke

Den borde ha säkrarae autofokus också
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers


MrRep

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 06 juni 2011, 22:58:34 PM
Kanske bli lite gnälligt nu är sugen staffa en sån i Aug eller Sept,för jag har kollat på en sån idag blev så svart sjuk  :P
Den tar mycket snabbare bilder än min gör med sog jag  :o

Jag kör själv också 7D, Det är en fantastiskt snabb kamera som även klarar höga ISO bra. Rekommenderar verkligen! jag kör med 70-200 L samt 17-40 L bilderna blir härligt skarpa :)

Annars kan du alltid titta på 550D som har många snarlika funktioner som 7D och även samma bildsensor.

Möllers

Nä blir inga fler i den serien ellerfall 450D 500D 550D och nu 600D,efter som jag har bara kört där sen jag staffade systemkamera började med 400D sen 450D den har jag kvar nu kör jag med 500D.

Vill köpa nåt bättre kommer bli mellan Canon EOS 5D och Canon EOS 7D det får reda på i September 2011  :)

5783

#9
Intressant att inte EOS 60D nämns överhuvudtaget. Själv äger jag en EOS 7D sedan 18 månader och tyvärr är vi inte bästa kompisar.

Som du kanske vet Mattias så är det i stort sett samma sensor i EOS 550D, 600D, 60D och 7D. Du vinner således inte ett smack på att köpa 7D sålänge som du inte
fotar fåglar i flykt eller sport. Jag är mycket tveksam till Canons nya ljusmätningssystem som heter iFCL. Jag trivdes bättre med det gamla som jag upplevde var
säkrare och mera precist. 7D var ju den första EOS-kameran som fick det nya iFCL-systemet och jag trodde mycket på det men tyvärr så tycker jag att kameran
blir lurad oftare nu än med det gamla 35 zoners systemet.

EOS 7D är en mycket bra kamera för den som fotar sport eller fåglar. Men den är också avancerad och jag använder inte ens hälften av alla inställningar.
Idag hade jag köpt en EOS 60D som är mycket mer prisvärd. Den har ett snabbt AF-system som den har ärvt från EOS 40D/50D och 5,3 bilder/s.
Det räcker gott och väl för att fota tåg och bussar.

Om du är så svartsjuk så kan du kika på EOS 1D Mark IV. Då kanske du blir nöjd? För det verkar ju vara väldigt viktigt vilken kamera man har...  8)

Möllers

Har just läst inne på fotosidan om Canon EOS 7D på sidan kom fram till fanns ingen skillnad genom 500D och 7D så kommer inte staffa nån alls, spar man dom pengarna till nåt annat istellet  :)
Själv är jag skit nöjd över min Canon 500D den tar bra bilder.

mushkot

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 18 juni 2011, 03:55:01 AM
Har just läst inne på fotosidan om Canon EOS 7D på sidan kom fram till fanns ingen skillnad genom 500D och 7D så kommer inte staffa nån alls, spar man dom pengarna till nåt annat istellet  :)
Själv är jag skit nöjd över min Canon 500D den tar bra bilder.
Kameran tar inga"bra bilder", det är det du själv som gör!  :)

New_options

Och ska man ha en vädertätad kamera med tillhörande vädertätat objektiv till vettiga pengar finns det egentligen bara en att välja på. Den heter Pentax K-5 och gluggen heter 18-135 WR.

Vet man med sig att man bara är ute under solsken så visst, då lär man inte behöva vädertätning. Men samtidigt - det är ohyggligt skönt att ha marginalerna på sin sida

5783

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 18 juni 2011, 03:55:01 AM
Har just läst inne på fotosidan om Canon EOS 7D på sidan kom fram till fanns ingen skillnad genom 500D och 7D så kommer inte staffa nån alls, spar man dom pengarna till nåt annat istellet  :)
Själv är jag skit nöjd över min Canon 500D den tar bra bilder.

Ingen skillnad alls? Haha det finns massor med skillnader. Men hur som helst, jag står bakom ditt beslut till 100%

Möllers

Sen har den samma sensor med som finns i min canon så finns ingen avdelning staffa en ny tycker jag.
Läste på fotosidan många som blev besvikna för dom hade bytat en Canon EOS 1100 till Canon 7D.