Kommentarer till tråden om Cancerfonden

Startat av Ulf Rådeström, 01 november 2010, 10:40:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Precis som jag skrev i andra trådar - framför dina personliga åsikter om mig i ett privat PM istället för här på forumet som är fel ställe okej?

Martin Maltkvist

Citat från: Bussföraren skrivet 06 november 2010, 11:01:16 AM
På vilket sätt är frågan intressant?
Många människor cirkulerar ju här och då skulle man kunna låta insamlingarna göra densamma, dvs att periodvis lyfta fram en organisation som behöver medel och det kan då vara Rädda barnen, Majblomman etc.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 06 november 2010, 15:22:47 PM
Att det blev Cancerfonden den gången beror på en del omständigheter som framgår av tråden, jag kan inte tänka mig att det finns något hinder för "reklam" i samma stil för någon annan liknande organisation.

Observera alltså att tråden startades av en enskild medlem och inte av föreningen eller moderatorerna. Liknande initiativ när det gäller andra hjälporganisationer och samma personliga motiv att engagera sig är välkomna. På förekommen anledning: Postkodlotteriet är ingen hjälporganisation utan ett kommersiellt företag med bland annat stöd till hjälporganisationer inom verksamheten.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

jocke

Nu har vi inte bara förlorat TS utan även uffe ser jag. Det var ju dumt. Jag har inte alla gånger hållt med honom i hans sätt och tankar men att han är avregistrerad är lustigt.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa


admin

Denna tråd är utbruten från den klistrade tråden http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=27234.0  

Vi vill inte att Olof Nilssons minne skall störas av kommentarer med många gånger hätska tonfall.

Carl Eric

Citat från: jocke skrivet 06 november 2010, 23:01:34 PM
Nu har vi inte bara förlorat TS utan även uffe ser jag. Det var ju dumt. Jag har inte alla gånger hållt med honom i hans sätt och tankar men att han är avregistrerad är lustigt.

Utan att egentligen ha en åsikt i frågan om cancerfonden så tycker jag, precis spm jocke, att det är mycket tråkigt att Uffe har avregistrerat sig!

Uffe var en av få buss-snackare som jag har träffat på riktigt, och det var ett mycket trevligt möte!

Personligen så hoppas jag att Uffe kommer tillbaka till Buss-snack så att vi får uppleva hans fina bilder och att han fortsätter att utveckla SBH!

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

ch

10% av all bröstcancer drabbas män. Ändå fokuserar all Rosa Bandet-insamling mot kvinnor. Det arrangeras Rosa Loppet, Rosa Steget, Rosa Löpning etc för kvinnor eller så får alla deltagare en rosa BH eller rosa damtröja.

Det är faktiskt diskriminerande mot män som också, dock till mindre utsträckning, drabbas av bröstcancer att endast samla in pengar till en grupp människor.

Hur skulle det se ut om man samlade in pengar till trafikoffer, men enbart män då de oftare är med i trafikolyckor än kvinnor? Skulle det accepteras?

mil

Citat från: calken skrivet 07 november 2010, 15:44:58 PM
Utan att egentligen ha en åsikt i frågan om cancerfonden så tycker jag, precis spm jocke, att det är mycket tråkigt att Uffe har avregistrerat sig!

Uffe var en av få buss-snackare som jag har träffat på riktigt, och det var ett mycket trevligt möte!

Personligen så hoppas jag att Uffe kommer tillbaka till Buss-snack så att vi får uppleva hans fina bilder och att han fortsätter att utveckla SBH!



Vet ej vilken gång i ordningen som uffe avreggat sig och sedan kommit åter då han betett sig så här flera gånger

Muk

Citat från: mil skrivet 07 november 2010, 16:00:02 PM
Vet ej vilken gång i ordningen som uffe avreggat sig och sedan kommit åter då han betett sig så här flera gånger

Det är väl fler än Uffe som kommer tillbaka. Skillnaden är att Uffe inte använder olika alias varje gång.

jocke

Dags att ta bort avregistreringsfunktionen kanske. Bara dumt att folk ska få ta bort konton.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

SimonB

Citat från: jocke skrivet 07 november 2010, 16:42:47 PM
Dags att ta bort avregistreringsfunktionen kanske. Bara dumt att folk ska få ta bort konton.

Varför det? Det är klart att man ska kunna avregga sig.
Sen kan man tycka att det är löjligt att regga och avregga sig gång på gång som någon form av protest......

jocke

Citat från: SimonB skrivet 07 november 2010, 16:43:44 PM
Varför det? Det är klart att man ska kunna avregga sig.
Sen kan man tycka att det är löjligt att regga och avregga sig gång på gång som någon form av protest......

Precis min mening. Att avregga sig är bara drygt. Nu blir iof kontots poster kvar vilket är tur, inte alla forumprogramvaror som har de. Men de är sjukt irriterande med massa "Gäst" på namn man känner igen, bättre personen får använda samma namn när den väl kommer tillbaka igen. Jag är även emot bytet av namn som folk håller på med på forumet titt som tätt, även fast de va ett tag sedan sist nu
Jag förändrar era liv med detta inlägg

admin

Citat från: jocke skrivet 07 november 2010, 23:48:00 PM
Precis min mening. Att avregga sig är bara drygt. Nu blir iof kontots poster kvar vilket är tur, inte alla forumprogramvaror som har de. Men de är sjukt irriterande med massa "Gäst" på namn man känner igen, bättre personen får använda samma namn när den väl kommer tillbaka igen. Jag är även emot bytet av namn som folk håller på med på forumet titt som tätt, även fast de va ett tag sedan sist nu

Man får använda samma namn om man kommer tillbaka. Däremot nollställs räkneverket för antalet inlägg. Nu är det ju dock inte meningen att man skall avregistrera sig för att sedan ångra sig. Om man vill ta en timeout och vill ha hjälp så att man inte ändå skickar i  väg några inlägg så kan man kontakta moderatorerna och begära en tids sådan.

Det går naturligtvis inte att hindra folk att avregistrera sig och inte heller att byta användarnamn. Sedan kanske man själv bör tänka igenom en extra gång innan man gör det.

virtual1

Är det bara jag som undrar varför det överhuvudtaget blivit en diskussion om det här? Att man vågar visa ett hjärta och medlidande för människor oavsett anledning kan väl aldrig vara fel?! Tror väldigt få skulle beklaga sig om vi lyft fram Rosa Bandet lite extra nu heller...