Huvudmeny

Personliga skyltar

Startat av 1896, 19 augusti 2010, 19:19:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Susanne

Citat från: 1896 skrivet 19 augusti 2010, 19:19:22 PM
www.dt.se/nyheter/dalarna/article720636.ece

Min OUTLAW blev godkänd.  :D

Den är ju avställd, eller ska vara det iallafall, om du inte gör något olagligt ;D

Jacob

Läste i svd för några år sedan att ADHD ej godkändes för att det ansågs stötande i den kombinationen och X32IARO ej godkändes för att det i backspegeln kunde läsas som ORALSEX..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Danne B.

#3
Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 augusti 2010, 17:33:57 PM
Köpte förresten en bil häromdagen med personlig skylt, tyvärr gick det inte att få överta skylten eftersom den som har varumärksrättigheterna måste ge sitt godkännande (Bilmärkets namn på skylten)
Synd eftersom man tydligen inte tänkte använda den på någon annan bil nu, men man vill väl inte ha namnet blockerat av en privatperson.

Nu har du nog missförstått något! En personlig plåt går ej att överlåta alls! Oavsett vad det står på den! Den som har köpt den har rätten till att använda den i 10 år (och fritt flytta mellan dom fordon han/hon äger under denna tid) och kan sedan välja att förnya den på 5 eller 10 år!

//Danne

Peter Elmheden

Citat från: Danne B. skrivet 21 augusti 2010, 16:07:43 PM
Nu har du nog missförstått något! En personlig plåt går ej att överlåta alls! Oavsett vad det står på den! Den som har köpt den har rätten till att använda den i 10 år (och fritt flytta mellan dom fordon han/hon äger under denna tid) och kan sedan välja att förnya den på 5 eller 10 år!

//Danne

Här är reglerna:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Registreringsskylt-och-bevis/Ansok-om-personlig-skylt/Mer-information/Regler-for-att-aga-en-personlig-skylt/

1896

Jag köpte skylten 2002, hade den då på en Volvo 780 Bertone, som det är nu, har jag betalat mer för skylten, än bilen den hänger på....

På mitt nästa fordon har jag dock planer för en annan personlig skylt.