Visa dina Nya Retrobilder

Startat av Stefan Lindberg, 03 juli 2010, 18:05:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mange_buss

Citat från: SimonB skrivet 30 juli 2010, 17:45:55 PM
Hade du minskat ner bilden innan du laddade upp den så hade den inte kunnat förstoras....

jag minskade ner bredden proportionerligt från typ 2500 till 1900 pixlar, och då jag visat bilder innan med måtten 2500 x 1900 så torde detta inte vara någon anledning...  :-\

Ersa

Citat från: Mange_buss skrivet 30 juli 2010, 17:55:03 PM
jag minskade ner bredden proportionerligt från typ 2500 till 1900 pixlar, och då jag visat bilder innan med måtten 2500 x 1900 så torde detta inte vara någon anledning...  :-\

Om du ändå minskar ner den 2500 (till 1900) kan du ju välja mellan 800 och 950 i bredd direkt, och låta proportionerna vara låsta så höjden regleras automatiskt. Det finns ju ingen anledning att ladda upp bilder som är fyra gånger så stora som de behöver vara.

Jobergg

Hittade en gammal buss tidigare i veckan när jag var ute och åkte :)


svenerik eklund


Fredrik Klint

Citat från: Mikey skrivet 21 juli 2010, 12:04:39 PM
Och här kommer en bild jag tog i slutet av Maj nu i år (2010):



För er som är uppmärksamma så har jag även suddat bort SL-loggan för att få fram den gamla charmen..

Här är orginalbilden:



Läckert, enda "missen" är vagnsnumret. Det var något mindre siffror och annat typsnitt när de var gröna  ;).

Mikey

Jo, vagnsnumret kanske inte stämmer, men man kan ju inte få allt  :)

Här kommer en ny bild jag tog i Lördags. Helt oredigerad förutom att jag satt ned bildkvaliten lite.

bm1113

Hej här kommer en bild från sent 70tal eller ? ;)

en Volvo BM LM642 baklastare som lastar sand på en Scania LBT140 Super




försökte fixa filmen lite med så de ska se lite äldre ut ;)
http://www.youtube.com/watch?v=idfIFbRoN6A

virtual1

Citat från: Fredrik Klint skrivet 13 september 2010, 19:29:22 PM
Läckert, enda "missen" är vagnsnumret. Det var något mindre siffror och annat typsnitt när de var gröna  ;).


Hade nog kunnat gå på det om det inte vore så att trafikskyltarna i högerdelen av fotot inte såg ut så heller då det begav sig ;-)

Stefan Lindberg

Citat från: Mange_buss skrivet 30 juli 2010, 17:34:17 PM
Jag får väl visa en bild tagen i Gränna för tre år sedan. Omgjord i PS..

Finns det museijärnväg i Gränna ?

Mange_buss

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 26 september 2010, 18:53:04 PM
Finns det museijärnväg i Gränna ?

Ojojoj... Jag satt och tittade igenom bilder från resan - Grännabilder fanns med i albumet, men museijärnvägen ligger ju självklart i Mariefred... Ursäkta mig...  :-[ :)

Nupski

#40


Gick igenom mina gamla fotografier och hittade detta på ett hus. Inte lätt med gamla kameror himlen blir lätt bränd och bilden blev lite grynig  ;D.



Optiken var inte alltid så skarp så bilderna blev lätt lite skeva, även slutartiden var väldigt lång.