vilken blir låt blir årets sommarplåga? (sommar 2010)

Startat av the0fiskis, 14 maj 2010, 18:09:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


SimonB

Citat från: Jim skrivet 27 maj 2010, 21:45:56 PM
Den är ju hur gammal som helst, tror den knappt spelas längre. Om det blir Gaga blir det nog " Telephone" eller "Papparazzi"

Paparazzi är också gammal. Telephone är fortfarande stor, men börjar tona ut.

Optimal

Citat från: SimonB skrivet 27 maj 2010, 21:56:16 PM
Paparazzi är också gammal. Telephone är fortfarande stor, men börjar tona ut.

Men den är ju mycket nyare än Poker-Face. Papparazzi släpptes ju 6 juli 2009, Poker-face den 23 september 2008. Då är ju Alejandro den nyaste som släpptes den 24 maj 2010

SimonB

Citat från: Jim skrivet 27 maj 2010, 22:15:00 PM
Men den är ju mycket nyare än Poker-Face. Papparazzi släpptes ju 6 juli 2009, Poker-face den 23 september 2008. Då är ju Alejandro den nyaste som släpptes den 24 maj 2010

Jag sa inte att den var äldre än Pokerface. Jag sa bara att den var gammal, och det är den ju. Nästan ett år.

Optimal

Citat från: SimonB skrivet 27 maj 2010, 22:16:15 PM
Jag sa inte att den var äldre än Pokerface. Jag sa bara att den var gammal, och det är den ju. Nästan ett år.

Nä, Men den har ju inte spelats lika länge på radio. Papparazzi hör man ju hela tiden nästan, Poker-face hör man nästan aldrig, Telephone har jag bara hört 1 gång på radio.

SimonB

Citat från: Jim skrivet 27 maj 2010, 22:23:04 PM
Nä, Men den har ju inte spelats lika länge på radio. Papparazzi hör man ju hela tiden nästan, Poker-face hör man nästan aldrig, Telephone har jag bara hört 1 gång på radio.

Ok... P3 har spelat Telephone en väldans massa de senaste tre veckorna. Paparazzi spelade de väldigt mycket ett tag, men det var minst ett halvår sen den spelades frekvent.
Vilka kanaler lyssnar du på?  ::)

Optimal

Citat från: SimonB skrivet 27 maj 2010, 22:26:17 PM
Ok... P3 har spelat Telephone en väldans massa de senaste tre veckorna. Paparazzi spelade de väldigt mycket ett tag, men det var minst ett halvår sen den spelades frekvent.
Vilka kanaler lyssnar du på?  ::)

P3 är ju senilradio  ;). Jag lyssnar på 105.5 Rixfm för det mesta, lite på 104,3 och 105,1

SimonB

Citat från: Jim skrivet 27 maj 2010, 22:30:23 PM
P3 är ju senilradio  ;). Jag lyssnar på 105.5 Rixfm för det mesta, lite på 104,3 och 105,1

Öh..  ???
P3 är den ungdomligaste kanalen jag känner till i det här landet. De spelar den senaste musiken långt innan de kommersiella stationerna, och man slipper all reklam. När Rix FM påstår sig börja spela en helt ny låt, så har den ofta spelats i en månad av P3 och börjar tona ut där.
Jag står inte heller ut med att behöva höra en massa reklamsnuttar när det är musik och roliga/intressanta program jag vill höra.

Optimal

Citat från: SimonB skrivet 27 maj 2010, 22:35:09 PM
Öh..  ???
P3 är den ungdomligaste kanalen jag känner till i det här landet. De spelar den senaste musiken långt innan de kommersiella stationerna, och man slipper all reklam. När Rix FM påstår sig börja spela en helt ny låt, så har den ofta spelats i en månad av P3 och börjar tona ut där.
Jag står inte heller ut med att behöva höra en massa reklamsnuttar när det är musik och roliga/intressanta program jag vill höra.

Jag gillar iaf Rix morron zoo och dom andra delarna. Tycker dom spelar den musiken jag vill höra osv. :P


Dson

Lady Gaga - Alejandro, eller möjligen K'Naan - Wavin Flag (Coca Cola Celebration Mix) skulle jag gissa på. Den sistnämda när Fotbolls-VM närmar sig, Coca Colas "VM-låt"... :)

AO

Citat från: Jim skrivet 27 maj 2010, 21:56:10 PM
Det är ju bara 107,5 som spelar den.

Mix Megapol och P3 också. Det borde betyda, om man ser till hur de brukar vara, att även Rix FM börjar spela den om typ 2-3 månader.

Carl Eric

Det är ju lite kul att även detta blev en diskussion om vilken radiostation som är bäst!

Vi får väl helt enkelt inse att folk tycker olika... Själv så lyssnar jag bara på P4 Radio Stockholm, för trafiken där är oslagbar!

Dock så har P3 ett program som är jättebra, Tankesmedjan som går Måndagar och Torsdagar, 16:30-18:00.

Dock så har ju även P4 sina brister, mellan 17:45-19:00 så är det ganska svårt att lyssna, då det går först barnradio och sedan nyheter på finska.... Och det nya programmet Stockholmsfredag är ju inte heller någon höjdare!

Menmen, alla tycker olika! :)

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

SimonB

Det vore väldigt bra om man skrev ut namnet på radiostationen istället för frekvensen. Radiofrekvenser är så gott som alltid lokala, och om en station över huvud taget finns i hela landet så varierar frekvenserna med var i landet du är. 107,5 säger mig exempelvis ingenting.

SimonB

Citat från: calken skrivet 28 maj 2010, 09:50:13 AM
Det är ju lite kul att även detta blev en diskussion om vilken radiostation som är bäst!

Vi får väl helt enkelt inse att folk tycker olika... Själv så lyssnar jag bara på P4 Radio Stockholm, för trafiken där är oslagbar!

Dock så har P3 ett program som är jättebra, Tankesmedjan som går Måndagar och Torsdagar, 16:30-18:00.

Dock så har ju även P4 sina brister, mellan 17:45-19:00 så är det ganska svårt att lyssna, då det går först barnradio och sedan nyheter på finska.... Och det nya programmet Stockholmsfredag är ju inte heller någon höjdare!

Menmen, alla tycker olika! :)

MVH Calken

Har man bara en RDS-radio så kan man ju få in P4-trafiken ändå, oavsett vilken kanal man lyssnar på. Perfekt när man sitter i lastbilen och lyssnar på P3. :)
Håller helt med om Tankesmedjan. Sjukt bra satirprogram!  8)