Huvudmeny

Nyinskaffat

Startat av Johnny E, 06 januari 2010, 13:32:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johnny E

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 januari 2010, 16:15:18 PM
  Kan redan vara ju skåpmat redan vara skåpmat från Hollandsresan  ;D

  Boosten BV-SB-21 är en -09:a har ej invnr på den än.

  Fd Boosten 80 har chnr YE2927SD392M52081 och har f.reg i Holland 070322

  Vilken är den andra ni köpt? 81 eller 82? Dom är lika gamla i alla fall.

  Väldigt trevligt i alla fall. Men dom har väl gått några mil skulle jag tro. Vad jag förstått kör Boosten en hel del på Spanien.

   //Niclas


Det är nummer 80 och 81 som vi har köpt. De har gått 62.000 resp 51.000 mil. Ja Boosten verkar köra nästan uteslutande på Spanien. Förra året körde de 300 resor ner dit.
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Johnny E

Citat från: Ersa skrivet 06 januari 2010, 16:23:21 PM
Ja, gärna fler VanHool till Sverige! Dessa var en bra början. :D

Men varför har dessa f.d. Holländare tillfälliga tyska skyltar med ett gult fält? De verkar vara registrerade i Borken (BOR), som visserligen ligger nära den Nederländska gränsen men en bra bit från Hoensbroek. Körde ni över gränsen där uppe?

Vet inte exakt hur det kommer sig, men det var någon tysk firma inblandad som tillhandahöll de tyska export-skyltarna
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Niclas Rosenius

Citat från: Johnny E skrivet 06 januari 2010, 17:42:50 PM
Det är nummer 80 och 81 som vi har köpt. De har gått 62.000 resp 51.000 mil. Ja Boosten verkar köra nästan uteslutande på Spanien. Förra året körde de 300 resor ner dit.

    Då har 81 samma f.reg som 80. Dvs 070322. Finns dessutom en systerbuss som är köpt samtidigt med invnr 82.

    Mötte ett par stycken när jag var nere i Holland i Oktober men fick aldrig nån bra bild på dom.

    När bussarna fått sina svenska regnr skulle det vara kul om du kan skriva ut det här  ;D

    //Niclas
   

Johnny E

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 januari 2010, 18:07:47 PM
    Då har 81 samma f.reg som 80. Dvs 070322. Finns dessutom en systerbuss som är köpt samtidigt med invnr 82.

    Mötte ett par stycken när jag var nere i Holland i Oktober men fick aldrig nån bra bild på dom.

    När bussarna fått sina svenska regnr skulle det vara kul om du kan skriva ut det här  ;D

    //Niclas
   

Jadå det ska jag göra och det kommer bilder på dem också vad det lider.

Om jag förstod det rätt när jag var i Holland så var även nummer 82 såld (vet dock inte vem köparen var)
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Björn Lövdahl

Citat från: Hans Melange skrivet 06 januari 2010, 14:04:38 PM
Jag såg en sådan buss igår. Kan ha varit i Helsingborg...

Såg också dessa igår, undra om de inte var på E6an eller nåt liknande? När passerade ni Helsingborg?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Greger Larsson

Snygga bussar.
De här är kanske "små" jämfört med de vH-dubbeldäckare som finns i Sverige sedan tidigare. Längden är 14,10 enligt vH:s hemsida, liite för långa för Stockholm då, eller? Men som sagt, rejäl passagerarkapacitet!

Johnny E

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 06 januari 2010, 20:23:02 PM
Såg också dessa igår, undra om de inte var på E6an eller nåt liknande? När passerade ni Helsingborg?
Det var vid 14-tiden
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Björn Lövdahl

Citat från: Johnny E skrivet 06 januari 2010, 20:39:18 PM
Det var vid 14-tiden

Jag lämnade Helsingborg vid 14 tiden så då måste jag ha mött er precis när jag kom ut på E6an eller nåt i den stilen
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

michael k


Johnny E

/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

Ersa

Citat från: Jan skrivet 06 januari 2010, 16:39:01 PM
Van Hool är mycket trevliga i allmänhet, tråkigt att leveranstiden från fabriken är lång oftast 15 månader efter att man beställt.

Vilket ju tyvärr sätter rejäla käppar i hjulen när det gäller få ett visst antal bussar levererade innan trafikstarten, efter ett vunnet anbud. :(

Johan Hansson

Hoppas vi får följa de till trafikstart med bildreportage.
Antar att de skall lackas om inom kort.
Mycket fina bussar var det iallafall.
tyvärr så är bagageutrymmet inte så stort.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ersa

Citat från: Johan Hansson skrivet 07 januari 2010, 00:26:45 AM
tyvärr så är bagageutrymmet inte så stort.

Det är därför de har dragkrok. :)

Taunusch

Jag var till Heerlen på militärmusiktattoo, härligt ställe!  8)

Bergenga

Hollandske busser som er brukt til spaniatrafikk ... hvor varme kommer disse til å være i 20 minusgrader?

Så vidt jeg vet blir busser levert til de nordiske markedene ekstra isolert i forhold til de andre, og de som bruktimporterer dem nordover opplever å få en betydelig kaldere buss enn alle andre.
Mvh.
Øyvind Berg