Huvudmeny

Svininfluensa.

Startat av Möllers, 12 november 2009, 18:38:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dson

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 13 november 2009, 21:33:21 PM
Men det ju andra vågen som drabbar oss nu med ett muteras virus som visar sig vara svagare.
Är det din bedömning att massor har dött av svininfluensan?
Andra vågen i Sverige? Såvitt jag vet är det här den första i Sverige...

Massor och massor, det är en definitionsfråga. Men det har dött folk. Än sålänge är det runt 4000 i nordamerika - det är runt 4000 för många.

Men visst. Än så länge är det inte "massor". Men det ändå för många. Som sagt, vaccinet dör man inte av. Men det kan man mycket väl göra av svininfluensan, så varför chansa? Även om man inte dör, finns risken att man behöver intensivvård på ett sjukhus.
Det finns minst ett fall där en 14-årig, i övrigt frisk pojke som ej tillhör någon riskgrupp insjuknat svårt i svininfluensan. Det tyder väldigt mycket på att man inte i förväg vet vilka som insjuknar, utan det verkar mer eller mindre vara slumpen som avgör.

Mattias Andersson


Jag hittade nåt som ger ännu bättre skydd mot influensan...

Scans 3 pack 140 g bacon för 28 kr på maxi....

Dson

Citat från: Mattias Andersson skrivet 13 november 2009, 22:22:02 PM
Jag hittade nåt som ger ännu bättre skydd mot influensan...

Scans 3 pack 140 g bacon för 28 kr på maxi....
Undvik svininfluensan - ät ett svin! ;D

Mattias Andersson


lil-sis

#49
Sprutad.

Och överlevde. Kunde tom jobba dagen efter  8)

Vad gäller thiomersal så är jag vaccinerad sedan barndomen med vaccin som innehåller det och jag är knappast ensam.

Hur normal jag är kan väl diskuteras men det beror garanterat inte på vaccinationerna iaf  8)  ;D

Simon Bertilsson

Citat från: truckdriver skrivet 13 november 2009, 19:08:49 PM
Jaha? Och vad är det som säger att Detta är det Samma som i sprutorna?
Jag är Inte övertygad och kommer ej att bli övertalad för den delen.

Låter som att vi har ett solklart fall av konspirationsteoretiker....

Citat från: Peter Rost skrivet 13 november 2009, 19:44:25 PM
Känslan att få vaccin som trots allt innehåller spår av kvicksilver, ett ämne som förövrigt är förbjudet i landet sedan första juni i år, att få det intravenöst känns inte helt bra! Visst, kan man tycka att det är en samhälleligt plikt att ta vaccinet, men man vet  för lite om framtida eventuella biverkningar.

/Peter

Mängden är försumbar jämfört med vad du får i dig genom att äta havsfisk.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Dson skrivet 13 november 2009, 22:13:03 PM
Andra vågen i Sverige? Såvitt jag vet är det här den första i Sverige...

Det finns minst ett fall där en 14-årig, i övrigt frisk pojke som ej tillhör någon riskgrupp insjuknat svårt i svininfluensan. Det tyder väldigt mycket på att man inte i förväg vet vilka som insjuknar, utan det verkar mer eller mindre vara slumpen som avgör.

Jo, det är faktiskt andra vågen. Första var i somras men hade väldigt liten omfattning.
Risken för att dö i svininfluensa är mindre än att dö i trafiken - åtminstone än så länge. Vilket i och för sig inte skall tas till intäkt för att låta bli att vaccinera sig. Om inte annat så tycker jag man är skyldig sin omgivning att göra det. Jag skulle ha gjort det för länge sedan om jag bara hade fått.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Camilla

Om man blir sjuk av sprutan så har man redan in infektion som ligger och lurar i kroppen och när du då får sprutan så bryter infektionen ut ett tag för att sedan gå över lika fort eller har man otur så blir man sjuk i flera dagar.
Jag fick min spruta för fyra veckor sen för jag tillhör riskgruppen för jag har ett mycket dåligt immunförsvar.

Björn Ax

Ja och ser man på Norge som är det värst drabbade landet i norden så bör man vaccinera sig.
Det kan hända lika mycket eller värre här i Sverige också.

Nu när dom har sänkt åldersgränsen för barn till 6 månader så kan jag och frugan och dottern också gå och vaccinera oss nu på en gång. Äntligen.

Slipper man vänta tills 7 december.

Möllers

Står rätt mycket om Svininfluensa på denna sidan sen läste jag nån stanns att danskarna bryr sig inte ått svinsjukan bara poliserna där.

http://www.svininfluensan.com/

Dson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 14 november 2009, 00:26:03 AM
Står rätt mycket om Svininfluensa på denna sidan sen läste jag nån stanns att danskarna bryr sig inte ått svinsjukan bara poliserna där.

http://www.svininfluensan.com/
Jag skulle verkligen inte vilja hänvisa till den där sidan på något sätt, den känns inte alls som att den går att lita på...

Staffan Sävenfjord

Citat från: Dson skrivet 14 november 2009, 00:34:31 AM
Jag skulle verkligen inte vilja hänvisa till den där sidan på något sätt, den känns inte alls som att den går att lita på...

Det står att sidan drivs av privatpersoner utan medicinsk kunskap. Så jag håller med: den sidan är inte så mycket att lita på. Verkar mest vara ett geschäft för att få in reklamintäkter.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

RoTe

Som det ser ut nu har jag bättre saker för mig än att köa i timtals dag ut och dag in för att KANSKE få en kölapp som ger mig en spruta någon gång någon dag...

yngrot

Jag ligger inte i nån riskgrupp 53 år ung.. :)  gillar inte sprutor eller läkare heller för den delen .. förr brukade jag ta vaccin mot influensa men denna gång tror jag att jag låter bli.. känns väl lite som att det över drivs en del. Med tanke på hur farligt det är att vara ute i trafiken så borde ju det förbjudas med all biltrafik för där dör verkligen många ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

kevvan

Tog den i torsdag den känns knappt den enda "biverkning" jag har haft e lite feber o ont i armen