Huvudmeny

Mc Slask

Startat av Bussmicke, 02 augusti 2009, 23:14:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Citat från: Uffe D skrivet 21 augusti 2009, 10:19:29 AM
Det är inget gnäll, folk framför sina åsikter. Vad gäller LIDLs centrallager i Halmstad så kan jag ju bara säga att det åkeri jag jobbade åt då till sist vägrade köra dit, eftersom problemen där var så stora.

Utveckla gärna.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 06 augusti 2009, 21:42:15 PM
Man får vad man betalar för... (Mc Donalds, Lidl, Ryanair)

Vad är det för fel på Arlas varor på Lidl? Samma grejor som på ICA, eller dyra Coop.

Är det fel att handla på Ö o B också?

M224

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 06 augusti 2009, 22:41:41 PM
Hellre donkan än Max eller Frasses, men överlägset bäst är Burger King. Helt klart! :)

Tack! Du har fattat grejen!  :)

jonas a

Citat från: M224 skrivet 21 augusti 2009, 21:04:46 PM
Förstår inte vad det är för fel på Lidls varor. Jag handlar en del där och de har ju svenska produkter produkter från Arla mfl också.

j***a fin öl har de, perfekt till middagen.

Tror att de flesta gnäller på Lidl för att det inte är Svenskt. Det är ju finare med Svenskt eller?

Knappast om ni frågar mig.



Absolut inget fel på Lidl, har som sagt massa bra billiga varor. Handlar gärna där men jag har närmare till Willys, angående Hamburgare, så blir det antingen Sibylla eller Donken.

M224

Citat från: jonas a skrivet 21 augusti 2009, 21:09:43 PM


Absolut inget fel på Lidl, har som sagt massa bra billiga varor. Handlar gärna där men jag har närmare till Willys, angående Hamburgare, så blir det antingen Sibylla eller Donken.

Exakt vad jag menar. Bussmicke som jobbar på Icas lager borde kolla in ICAs lågprisprodukter.

J-a hyckleri sånt tål jag inte.

Sen varför är Max bättre än Donken? Max smakar ju inget. Deras dressingar är ju så mesiga. Tacka vet jag Burger King.

jonas a

Citat från: M224 skrivet 21 augusti 2009, 21:16:24 PM
Exakt vad jag menar. Bussmicke som jobbar på Icas lager borde kolla in ICAs lågprisprodukter.

J-a hyckleri sånt tål jag inte.

Sen varför är Max bättre än Donken? Max smakar ju inget. Deras dressingar är ju så mesiga. Tacka vet jag Burger King.


Max bjuder på Kaffe efter maten ;)
Max menlösa tradiga burgare, dyrt. Konstig service, man beställer 2 gånger??
Burger King, Vidrigaste stripsen i manna minne, i alla fall på Ättekulla.
Donken, gammal klassiker och man hänger ofta på Stattena donken. Bra service. God milkshack.
Sibylla, Riktig mat helt enkelt.

Jonas Strömblad

Intressant att BM har med detta (och tipsar om det) på sin "Spisa-sida"  ;D

Sjäv har jag inte heller så mycket till övers för gyllene måsen, men om alternativet är att köra i diket av hunger eller att äta en hamburgare på Mc'D så man överlever till en riktig måltid, så visst...
Å förresten, varför kan de inte fixa sina Drive thru med höjd för en buss. Det är diskriminering!!!  8)
/J

Simon Bertilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 22 augusti 2009, 01:26:25 AM
Intressant att BM har med detta (och tipsar om det) på sin "Spisa-sida"  ;D

Sjäv har jag inte heller så mycket till övers för gyllene måsen, men om alternativet är att köra i diket av hunger eller att äta en hamburgare på Mc'D så man överlever till en riktig måltid, så visst...
Å förresten, varför kan de inte fixa sina Drive thru med höjd för en buss. Det är diskriminering!!!  8)
/J

Haha! Klockrent. ;D
Då får de nog se till att ordna svängrum med. Men jag håller med, det vore skönt att kunna ta in lastbilen till drive-thru'n!  8)

Niklas Bygdestam

Citat från: jonas a skrivet 21 augusti 2009, 21:09:43 PM


Absolut inget fel på Lidl, har som sagt massa bra billiga varor. Handlar gärna där men jag har närmare till Willys, angående Hamburgare, så blir det antingen Sibylla eller Donken.

Lidl har lite speciellt sortiment. Det gör att man i ett hushåll inte kan hur som helst hålla sig beroende av bara en Lidl-butik men den kan om man vill komplettera rätt bra faktiskt

Willys tycker jag har bristfälliga sortiment. De har ett väldigt tråkigt sortiment. Inga varor med det lilla extra utan bara ett grovt bassortiment. Det finns inga delikatesser på Willys. Inga varor med lite guldkant på. De har ett dåligt urval av varor trots att butikerna ofta är så pass stora. Vad som stör mig mest med Willys är att de inte har mjölk från Arla. Istället säljer de Milko. Det är mjölk som har transporterats längre sträckor. Därför bojkottar jag just mjölk om jag handlar på Willys och jag har också gått ut med klagomål över att de inte tar in Arlas mjölk i sitt sortiment. Här är faktiskt Lidl bättre idag. När Lidl var nytt i Sverige sålde de bara tysk mjölk. Det fick de klagomål för. Så därför säljer de idag Arlas mjölk på Lidl idag. Så Lidl ligger betydligt bättre till när det gäller mjölk än Willys i alla fall
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Citat från: HJP skrivet 05 augusti 2009, 14:14:59 PM
****
Alla får ha sin uppfattning - självklart.
Att kalla denna kritik för vänsterjargong, är emellertid att missa målet grovt, och en fruktansvärd generalisering.
Inte tror jag att seriösa kostrådgivare endast består av "vänstermänniskor". Och nej, billigt är det inte.
Att äta en hamburgare från McDonalds, någon gång då och då, skadar naturligtvis inte. Liksom man kan äta en påse godis då och då, men detta har blivit nästan en livsstil, och därmed ett samhällsproblem.
Om de åtminstone var i närheten av bilderna på menyn....

HJP



Ibland märker jag i vissa vänsterpolitiska kretsar att det tillhör livsstilen att hata McDonald's och även många gånger Coca Cola. Samma sak även i vissa gröna politiska kretsar. Fast samtidigt har jag ett antal gånger märkt att vissa medlemmar ur dessa kretsar äter på McDonald's och dricker Coca Cola i smyg ;D

Men att hata McDonald's behöver inte ha med vänsterpolitik att göra. Jag vet några här i Uppsala som är aktiva moderater och övertygade om sin politiska uppfattning men de hatar McDonald's både beroende på matsortimentet men även att de ogillar McDonald's ideologi. Och de här personerna är alltså väldigt långt ifrån vänsterpolitik
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter C

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 augusti 2009, 10:18:59 AM
Lidl har lite speciellt sortiment. Det gör att man i ett hushåll inte kan hur som helst hålla sig beroende av bara en Lidl-butik men den kan om man vill komplettera rätt bra faktiskt

Willys tycker jag har bristfälliga sortiment. De har ett väldigt tråkigt sortiment. Inga varor med det lilla extra utan bara ett grovt bassortiment. Det finns inga delikatesser på Willys. Inga varor med lite guldkant på. De har ett dåligt urval av varor trots att butikerna ofta är så pass stora. Vad som stör mig mest med Willys är att de inte har mjölk från Arla. Istället säljer de Milko. Det är mjölk som har transporterats längre sträckor. Därför bojkottar jag just mjölk om jag handlar på Willys och jag har också gått ut med klagomål över att de inte tar in Arlas mjölk i sitt sortiment. Här är faktiskt Lidl bättre idag. När Lidl var nytt i Sverige sålde de bara tysk mjölk. Det fick de klagomål för. Så därför säljer de idag Arlas mjölk på Lidl idag. Så Lidl ligger betydligt bättre till när det gäller mjölk än Willys i alla fall

Willys satsar ju på att ha den billigaste matkassen. Därav sortimentet. Servicen blir ju lidande tyvärr, pga. av att personalkostnaderna skall vara minimala. Här i Skene har vi numera Falköpings mejeri istället för Arla, pengar att spara där oxå... Sade upp mig när butiken jag jobbade i såldes till Willys...

jonas a

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 augusti 2009, 10:18:59 AM


Willys tycker jag har bristfälliga sortiment. De har ett väldigt tråkigt sortiment. Inga varor med det lilla extra utan bara ett grovt bassortiment. Det finns inga delikatesser på Willys. Inga varor med lite guldkant på. De har ett dåligt urval av varor trots att butikerna ofta är så pass stora. Vad som stör mig mest med Willys är att de inte har mjölk från Arla. Istället säljer de Milko. Det är mjölk som har transporterats längre sträckor. Därför bojkottar jag just mjölk om jag handlar på Willys och jag har också gått ut med klagomål över att de inte tar in Arlas mjölk i sitt sortiment. Här är faktiskt Lidl bättre idag. När Lidl var nytt i Sverige sålde de bara tysk mjölk. Det fick de klagomål för. Så därför säljer de idag Arlas mjölk på Lidl idag. Så Lidl ligger betydligt bättre till när det gäller mjölk än Willys i alla fall


Willys Helsingborg som är närmast för mig har komplett sortiment på Allt och olika märken på varorna, alltså inte bara Eldorado ketchup, även Heinz, Felix mm.
Mjölken, dom har allas favorit Skånemejeri och ett par andra märken.

Men men det varierar väl från stad till stad och från region till region vad butiksägaren prioriterar.
Jag klagar verkligen inte på min butik.

jonas a

Citat från: Uffe D skrivet 21 augusti 2009, 09:09:49 AM
Jag instämmer i ditt omdöme om LIDL, har varit inne i en LIDL-butik en gång, aldrig mer.
Dessutom har jag haft det tvivelaktiga nöjet att ganska många gånger lossa på LIDLs centrallager i Halmstad, och det är upplevelser som inte direkt bättrar på LIDLs aktier hos mig.


Citat från: M224 skrivet 21 augusti 2009, 21:05:57 PM
Utveckla gärna.


Ja jag vill gärna med få veta mer med.

Simon Bertilsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 augusti 2009, 10:44:22 AM

Ibland märker jag i vissa vänsterpolitiska kretsar att det tillhör livsstilen att hata McDonald's och även många gånger Coca Cola. Samma sak även i vissa gröna politiska kretsar. Fast samtidigt har jag ett antal gånger märkt att vissa medlemmar ur dessa kretsar äter på McDonald's och dricker Coca Cola i smyg ;D

Men att hata McDonald's behöver inte ha med vänsterpolitik att göra. Jag vet några här i Uppsala som är aktiva moderater och övertygade om sin politiska uppfattning men de hatar McDonald's både beroende på matsortimentet men även att de ogillar McDonald's ideologi. Och de här personerna är alltså väldigt långt ifrån vänsterpolitik

Stämmer säkert. Fast om jag tolkar det rätt så bygger BM's hat enbart på den "usla" maten, eller någon slags allmänt hatbehov. ;)

Själv håller jag mig till ICA vad gäller matbutiker. Dels för att de har trevliga välsorterade butiker med ett stort urval. Man kan få tag i lågprisbasvaror och man kan få tag i exklusiva exotiska produkter om man så vill. Sen beror det även på att vi alltid handlat på ICA i min familj. När mina föräldrar för ca åtta år sen, med gott resultat tog över en ICA-lanthandel i Ludvigsborg så förändrade det ju inte saken. ;)

Niklas Bygdestam

Citat från: Peter C skrivet 22 augusti 2009, 11:53:57 AM
Willys satsar ju på att ha den billigaste matkassen. Därav sortimentet. Servicen blir ju lidande tyvärr, pga. av att personalkostnaderna skall vara minimala. Här i Skene har vi numera Falköpings mejeri istället för Arla, pengar att spara där oxå... Sade upp mig när butiken jag jobbade i såldes till Willys...

Citat från: jonas a skrivet 22 augusti 2009, 12:29:09 PM

Willys Helsingborg som är närmast för mig har komplett sortiment på Allt och olika märken på varorna, alltså inte bara Eldorado ketchup, även Heinz, Felix mm.
Mjölken, dom har allas favorit Skånemejeri och ett par andra märken.

Men men det varierar väl från stad till stad och från region till region vad butiksägaren prioriterar.
Jag klagar verkligen inte på min butik.

Här i Uppsala är jag verkligen inte glad på Willys. Det enda som kan göra att jag kan söka mig dit är enstaka produkter som kan finnas där och i jämförelse med Lidl har de egentligen ingen fördel alls. För ett par år sedan var det klagomål på att Lidl hade tysk mjölk. Det ändrade man på och började sälja Arlas mjölk. Så där ligger Lidl bättre till än Willys

På Willys finns det kanske 7-8 kassor, men bara två är öppna oftast. Köerna är långa och trista. Man kan undra om de medvetet gör så för att vi ska hinna titta på reklamskärmarna som finns vid köerna till kassan

I Uppsala har man räknat ut att billigaste matkassen inte är Willys utan ICA Maxi. Och då är ICA Maxi mycket bättre än Willys med ett fint och komplett sortiment och inte trista billighetsvaror som Willys kör med

Så Willys har inget positivt här i Uppsala i alla fall :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.