Huvudmeny

Bildstorlek

Startat av Jona, 19 juli 2009, 11:57:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Jag gör alltid 900 i bredd på mina

Stefan Lindberg

Citat från: jonas a skrivet 19 juli 2009, 16:14:32 PM
???

Ärligt, varför ens lägga tid på att göra bilder i 900 eller 950 pixel bredd när varken Photobucket, Imageshack, Tinypic, mfl inte ens har 900/950 som alternativ vid bild uppladdning.



Jag gör oftast bilderna 1024 men ibland även 900 och det funkar utmärkt på Photobucket.

Simon Bertilsson

Citat från: jonas a skrivet 19 juli 2009, 16:14:32 PM
???

Ärligt, varför ens lägga tid på att göra bilder i 900 eller 950 pixel bredd när varken Photobucket, Imageshack, Tinypic, mfl inte ens har 900/950 som alternativ vid bild uppladdning.



Vild gissning:
Därför att man inte använder dessa uppladdningstjänster? ;)

Optimal


Optimal

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 juli 2009, 16:48:36 PM
Vild gissning:
Därför att man inte använder dessa uppladdningstjänster? ;)

Jag använder photobucket som uppladdning. Men gör storleken och allt i Photoshop CS3

Autotransit

Citat från: Optimal skrivet 19 juli 2009, 17:31:40 PM
Min skärm :P

Aha...ja, min är väl något liknande tror jag. Fick "ärva" den på jobbet när de bytte till plattskärmar, men den var billig i alla fall  ;D

/Stellan

jonas a

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 19 juli 2009, 16:33:44 PM
Jag gör oftast bilderna 1024 men ibland även 900 och det funkar utmärkt på Photobucket.


Ok, hittar dock inget alternativ för 900 på min Photobucket sida.


Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 juli 2009, 16:48:36 PM
Vild gissning:
Därför att man inte använder dessa uppladdningstjänster?


Alla har inte Egna hemsidor.


Citat från: Optimal skrivet 19 juli 2009, 17:32:45 PM
Jag använder photobucket som uppladdning. Men gör storleken och allt i Photoshop CS3


Ok, jag använder ett utmärkt gratis program för att förminska bilder.

RoTe

Citat från: jonas a skrivet 19 juli 2009, 17:43:08 PM

Alla har inte Egna hemsidor.


De som inte har är snååååla. Är ju i princip gratis på one.com för att nämna ett exempel...

Autotransit

Citat från: jonas a skrivet 19 juli 2009, 17:43:08 PM

Ok, jag använder ett utmärkt gratis program för att förminska bilder.


Vad är det för gratisprogram? Jag antar att det är ganska lätt att arbeta med också, i och med att det kanske inte innehåller så många finesser näre det är gratis.

/Stellan

Autotransit

Citat från: RoTe skrivet 19 juli 2009, 17:45:15 PM
De som inte har är snååååla. Är ju i princip gratis på one.com för att nämna ett exempel...

De som inte har egna hemsidor kanske helt enkelt känner sig vilse i cyberrymden :D

Jag för min del är helt borta med datorer och alla inställningar som behövs. Håller för övrigt på med att försöka lära mig en ny dator med ett nytt operativsystem, så en hemsida är väldigt avlägset för min del...om jag inte får hjälp av någon. Men det kanske är en generationsfråga, själv har jag passerat femtio och tycker självklart att allt var bättre förr ::) :)

/Stellan

jonas a

Citat från: RoTe skrivet 19 juli 2009, 17:45:15 PM
De som inte har är snååååla. Är ju i princip gratis på one.com för att nämna ett exempel...


Jaså? Så man är Snååååål för att man inte har egen hemsida, intressant och extremt dumt argument.


Citat från: Autotransit skrivet 19 juli 2009, 17:47:42 PM
Vad är det för gratisprogram? Jag antar att det är ganska lätt att arbeta med också, i och med att det kanske inte innehåller så många finesser näre det är gratis.

/Stellan


Ja jag är som sagt snååål så jag använder Irfan View.
Finns att ladda ner här http://www.irfanview.com/


Jag har inga som helst planer på att hosta upp 11 000+ för nåt jag kan få GRATIS.

Autotransit

Är Irfan View lätt att använda för någon med begränsade datorkunskaper...som jag?

/Stellan

Simon Bertilsson

Citat från: jonas a skrivet 19 juli 2009, 17:43:08 PM
Alla har inte Egna hemsidor.

Jag vet det, och då är ju Photobucket alldeles utmärkt. Jag bara menade att det är inte alla som kör Photobucket osv, vilket det verkade som att du menade. :)

RoTe

Citat från: Autotransit skrivet 19 juli 2009, 17:52:37 PM
De som inte har egna hemsidor kanske helt enkelt känner sig vilse i cyberrymden :D

Jag för min del är helt borta med datorer och alla inställningar som behövs. Håller för övrigt på med att försöka lära mig en ny dator med ett nytt operativsystem, så en hemsida är väldigt avlägset för min del...om jag inte får hjälp av någon. Men det kanske är en generationsfråga, själv har jag passerat femtio och tycker självklart att allt var bättre förr ::) :)

/Stellan

Gissa vad? One.com har en uppsjö av guider med bilder och text för att icke datorvana ska kunna använda deras tjänster: http://www.one.com/sv/support/guides-faq

jonas a

Citat från: Autotransit skrivet 19 juli 2009, 17:57:28 PM
Är Irfan View lätt att använda för någon med begränsade datorkunskaper...som jag?

/Stellan


Jo det tycker jag nog. Kräver lite träning men man fattar hyffsat snabbt. Jag är ingen ung datanörd heller.

Den finns på svenska med.