Äntligen!!! Jag kom på det!

Startat av M224, 03 april 2009, 18:56:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Till alla Er där ute som gör listor i MS Excel och blir irriterade på att t.ex 0852 visas som 852 i Excel så kan jag nu berätta hur man ändrar på detta irriterande fenomen.

Markera den aktuella cellen (eller markera alla celler som har tal). Högerklicka och välj sedan "Formatera celler" -> "Tal" och sedan "Text". Nu kan ni skriva ut tal som 0082, 0103 etc.

Jag har frågat ett tiotal personer om detta och ingen har kunnat hjälpa mig. Faktum är att jag har stört mig på det här i över 10 års tid.

Skam den som ger sig. :)

Jonathan W

Tack för det :). Även jag har irriterats på detta.

Clabbe

Tackar för tipset  :D

Undrat hur det går att ordna, när jag sitter i gör avstämningar för skolskjutsar och 07.52 alltid blir 7.52

M224

Citat från: Clabbe skrivet 04 april 2009, 10:29:12 AM
Tackar för tipset  :D

Undrat hur det går att ordna, när jag sitter i gör avstämningar för skolskjutsar och 07.52 alltid blir 7.52

Det går att ordna Clabbe.

Då markerar du cellerna i den aktuella kolumnen och högerklickar, sen väljer du "Formatera celler"
-> "Tal" -> "Anpassat" -> "tt:mm;@"  (Den som är längst ner).

Då kommer 7:52 att visas som 07:52.

Leif D

Citat från: M224 skrivet 03 april 2009, 18:56:34 PM
Till alla Er där ute som gör listor i MS Excel och blir irriterade på att t.ex 0852 visas som 852 i Excel så kan jag nu berätta hur man ändrar på detta irriterande fenomen.

Markera den aktuella cellen (eller markera alla celler som har tal). Högerklicka och välj sedan "Formatera celler" -> "Tal" och sedan "Text". Nu kan ni skriva ut tal som 0082, 0103 etc.

Jag har frågat ett tiotal personer om detta och ingen har kunnat hjälpa mig. Faktum är att jag har stört mig på det här i över 10 års tid.

Skam den som ger sig. :)

Okej, men du har ju inte frågat mig, då kunde du fått veta det där för länge sedan !   
Men men, klart de är ju alltid bättre att lära sej själv.....
/Leif
;-)